Autosuv.sk

Novinky SUV

Abarth 500e je prvým elektrickým Abarthom

O športový zvuk sa v tomto prípade už nepostará motor a výfuk, ale zvukový generátor.
Abarth 500e je prvým elektrickým Abarthom

Elektrický Fiat 500e je na trhu už dlhšie a medzitým ho vyskúšali aj kolegovia z Garáž TV vo svojej "zmrzlinárskej skúške". Teraz prichádza s vlastnou verziou značka Abarth, ktorá prináša tradične športovejší zážitok z modelov Fiat.

Umelý zvuk

Abarth 500e je zároveň prvým Abarthom s elektrickým pohonom. Otázkou je, či Abarth dokáže priniesť na cestu emócie aj pri elektrickom pohone, keďže jeho modely sú známe aj charakteristickým zvukom.

Chýbajúci výfuk, ktorý dotváral zvuk motora, museli Taliani nejako nahradiť. Riešením je generátor zvuku, ktorý je voliteľnou súčasťou výbavy. Zvukový generátor je prepojený s riadiacou jednotkou elektromotora, takže intenzita a farba zvuku sú zladené s otáčkami motora. Fanúšikovia značky si tak môžu aj v elektrickom automobile dopriať rovnakú charakteristickú zvukovú kulisu ako pri benzínovom motore.

Abarth sa spolieha na rovnakú batériu s kapacitou 42 kWh ako Fiat. Dojazd zatiaľ nepoznáme, ale vzhľadom na vyšší výkon očakávame, že to bude menej ako 300 km (WLTP) v kombinovanej prevádzke.

Batériu možno za 35 minút nabiť na 80 % pri využití nabíjačky s jednosmerným prúdom a s výkonom 85 kW. Elektrický Abarth poskytne výkon 113,7 kW (155 k) a svojho súrodenca s benzínovým motorom Abarth 695 prekoná v agilite pri mestských rýchlostiach.

Abarth 500e prichádza s tromi režimami jazdy. Civilnejšiu tvár ukáže v režime Turismo, kde je výkon znížený na 100 kW a krútiaci moment z 235 Nm na 220 Nm. Režim Scorpion Street poskytuje vysokú výkonnosť pri maximálnom využívaní rekuperačného brzdenia. Tretí jazdný režim Scorpion Track umožňuje maximálne využívanie vysokej výkonnosti vozidla pri športovej jazde.

Prvý mesiac len pre členov

Novinka má v porovnaní s civilnejším Fiatom 500e športovejší dizajn. Ukazuje sa to na agresívnejšom prednom nárazníku či vypuklejších blatníkoch. Športovejší vzhľad dotvára zadný difúzor a športové kolesá.

Časti interiéru sú potiahnuté Alcantarou. Dominuje mu dvojica displejov so 7 a 10,25-palcovou uhlopriečkou. Ovládanie prevodovky je na tlačidlách pod centrálnym displejom. Športový dizajn dostal aj trojramenný volant tradične so znakom škorpióna v jeho strede. Stredovú polohu volantu v prípade elektromobilu ukazuje modrý pásik.

Na začiatku predaja bude Abath 500e dostupný v uvádzacej verzii "Scorpionissima". Od 22.11. spustil Abarth online predaj a prvý mesiac predobjednávania je vyhradený výlučne pre členov komunity Abarth.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní