Autosuv.sk

Novinky SUV

Alpine A390 je trojmotorový "pretekár" za 65 000 eur

Nový Alpine má dva elektromotory integrované v zadných kolesách a tretí je na prednej náprave.
Alpine A390 je trojmotorový "pretekár" za 65 000 eur

Alpine prináša na scénu svoj nový model A390. Proporciami pripomína crossover, samotná značka ho označuje ako športový fastback. Novinka je na 85 % na pohľad rovnaká ako koncept A390_β, predstavený v roku 2024 na autosalóne v Paríži.

Dizajnu prednej aj zadnej časti dominuje trojuholníkový tvar, nehovoríme pritom o celku, ale o jednotlivých detailoch. Trojuholníkový tvar použili dizajnéri pri navrhovaní otvorov na nasávanie vzduchu na krajoch predného nárazníka.

Pod prednými svetlami sa nachádzajú malé vysvietené trojuholníky, ktoré Alpine nazval vesmírny prach a majú pripomínať kométu pri prechode cez atmosféru. Vzadu lemuje fragmentovaný trojuholník podsvietený nápis Alpine.

Alpine A390 je auto zamerané na vodiča, prejavuje sa to nielen výkonom a jazdnými vlastnosťami, ale aj návrhom interiéru. Miesto vodiča je oddelené masívnym stredovým tunelom a dvojica rozmerných displejov je nasmerovaná k nemu.

Na športovo tvarovanom volante sú dva ovládacie prvky inšpirované Formulou 1. Modrý otočný ovládač slúži na nastavenie stupňa rekuperácie a aktivovanie ovládania vozidla jedným pedálom. Červené OV tlačidlo slúži na uľahčenie predbiehania. Po jeho stlačení získa vozidlo na 10 sekúnd vyšší výkon, potom potrebuje 30 sekúnd na opakované využitie. Ak vodič aktivuje funkciu už o 15 sekúnd, tak získa zvýšený výkon len na 5 sekúnd.

Podstatné v prípade značky Alpine sú najmä jazdné vlastnosti. Mínusom elektrického vozidla je vysoká hmotnosť v tomto prípade 2,2 t. Alpine si s ňou chce poradiť pomocou vysokého výkonu, silných bŕzd, a aj rozmiestnením elektromotorov.

Na začiatku predaja budú k dispozícii dve verzie GT a GTS. Obe sa spoliehajú na trojicu elektromotorov - jeden na prednej náprave a dva integrované do zadných kolies. Výsledkom je schopnosť nezávisle rozdeľovať krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu a tiež medzi ľavé zadné a pravé zadné koleso.

Správanie vozidla sa tak môže precízne prispôsobovať situácii. Napríklad v zákrute pôjde viac krútiaceho momentu na zadné vonkajšie koleso a vozidlo má tak tendenciu ľahšie sa natočiť smerom do zákruty.

Slabšia GT verzia produkuje výkon 294 kW, na 100 km/h zrýchli v priebehu 4,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Silnejší model GTS produkuje výkon 345 kW, maximálny krútiaci moment 808 Nm, na 100 km/h zrýchli v priebehu 3,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h.

Batéria vozidla má kapacitu 89 kWh a v závislosti od výbavy a rozmeru kolies umožní prejsť na jedno nabitie 520 až 555 km (WLTP). Nabíjací výkon je 190 kW, a z 15 % na 80 % ju možno nabiť za 25 minút.

V prípade športového vozidla je dôležitá schopnosť batérie dodávať dlhodobo dostatok energie pre elektromotory bez straty výkonu. Model GTS dokáže vďaka nej opakovane jazdiť na plný výkon niekoľkokrát a funguje to až do vybitia batérie na 30 % kapacity. Kvôli tomu bol zároveň upravený aj chladiaci systém batérie.

Presné ceny vozidla budú oznámené po jeho uvedení na konkrétny trh. Pre lepšiu predstavu poznáme aspoň približné cenové hladiny. Alpine A390 GT bude štartovať na sume 65 000 eur a silnejší model GTS od 76 000 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní