Autosuv.sk

Novinky SUV

Aston Martin DBX707 je najsilnejšie luxusné SUV sveta

Aston Martin si s novým modelom verí aj na rekordné kolo na Nurbürgringu, kde má v pláne prekonať rekord Porsche Cayenne Turbo GT.
Aston Martin DBX707 je najsilnejšie luxusné SUV sveta

Nové SUV DBX707 má povýšiť Aston Martin na vrchol segmentu s jedinečnou kombináciou strhujúceho výkonu, najvyššej dynamiky, nezameniteľného štýlu a absolútneho luxusu. Takto popisuje britská automobilka svoj nový model. Navyše má ísť o najrýchlejšie, najsilnejšie SUV s najlepším ovládaním na ceste. Poďme sa teda pozrieť, prečo si Aston Martin vo svojich vyjadreniach tak verí.

Ako už názov napovedá, nový model je špeciálnou verziou SUV DBX. Požičal si z neho twin turbo motor V8 s objemom 4,0 l. Až v modeli DBX707 má tento motor ukázať svoj plný potenciál, a preto dostal vylepšené turbo a zmenilo sa aj jeho nastavenie s cieľom dosiahnuť vyšší výkon. Maximálny výkon je s hodnotou 520 kW (707 k - preto dostal názov DBX707) o viac ako 100 kW vyšší a krútiaci moment narástol zo 700 Nm na 900 Nm.

Výsledok je zrýchlenie na 100 km/h v priebehu 3,3 s. Motor je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou s mokrou spojkou. O rýchlosti nového modelu viac vypovedajú ambície značky, ktorá sa netají snahou prekonať rekord na okruhu Nurbürgring v kategórii SUV. V súčasnosti ho drží Porsche Cayenne Turbo GT s časom 7 minút a 38,9 s.

"Myslím si, že potrebujeme pneumatiky s vysokou priľnavosťou, na aute (Porsche) nasadili Corsu (výkonná pneumatika značky Pirelli). My sme zatiaľ Corsu neskúšali. Na štandardnom 23-palcovom Pirelli je celkom dobrá priľnavosť. Nie sme ďaleko od tohto rekordu na štandardných pneumatikách. Takže si určite viete predstaviť, že máme ambície. Na konci dňa je to test pneumatík," povedal pre portál Autocar šéf Aston Martinu, Tobias Moers.

Vylepšením v porovnaní s modelom DBX museli prejsť okrem motora aj ďalšie časti vozidla. Spomenúť môžeme upravený vzduchový podvozok, vyladený systém posilňovača riadenia, zosilnený samosvorný diferenciál a karbón-keramické brzdy.

Samotné šesťpiestikové brzdy so 420 mm kotúčmi vpredu a 390 mm vzadu priniesli úsporu na hmotnosti až 40,5 kg. Technici museli posilniť ich chladenie presmerovaním prúdenia vzduchu z hlavného otvoru pre jeho nasávanie, a tak isto aj presmerovaním vzduchu prúdiaceho pod autom. Vyladený bol aj hydraulický systém brzdovej sústavy s cieľom dosiahnuť vyššiu precíznosť brzdového pedála.

DBX707 sa od svojho slabšieho súrodenca odlíši aj vzhľadom. Väčšia maska ​​chladiča s novým dvojlamelovým vzorom je najasnejším rozlišovacím znakom. Úpravami prešli aj otvory pre nasávanie vzduchu, nárazníky, svetlá, spojler a vzadu sú väčšie štvorité koncovky výfuka. Športovejší vzhľad dostal aj interiér.

Aston Martin zároveň prezradil aj cenu svojho nového SUV. V Británii sa bude predávať od 189 000 libier (226 500 eur). S výrobou sa začne už v tomto štvrťroku a prvé vozidlá sa dostanú k svojim majiteľom začiatkom druhého štvrťroku 2022.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní