Autosuv.sk

Novinky SUV

Audi ukázalo e-tron GT concept, od sériového nástupcu sa veľmi nelíši

Nový koncept výkonného elektromobilu predviedlo Audi so značným predstihom pred príchodom sériového nástupcu. Napriek tomu sa na dizajne už nebude veľa meniť.
Audi ukázalo e-tron GT concept, od sériového nástupcu sa veľmi nelíši

Nový koncept výkonného elektromobilu predviedlo Audi so značným predstihom pred príchodom sériového nástupcu. Napriek tomu sa na dizajne už nebude veľa meniť.

Audi pripravuje v poradí tretí model s označením e-tron. Po e-tron SUV a e-tron Sportback, ktorý príde v budúcom roku, nám tentokrát ukázalo len koncept e-tron GT. Nový koncept nemá ďaleko k sériovému modelu a žiadne závratné zmeny vzhľadu netreba očakávať. Audi pri vývoji rýchleho elektromobilu spolupracovalo so sesterskou značkou Porsche. Nízke a široké vozidlo s dlhým rázvorom náprav nenechá nikoho na pochybách, pod kapotou skrýva poriadnu elektrickú silu. Rovnako ako parametrami provokuje aj svojím vzhľadom. Vpredu nájdeme tradične tvarovanú, ale predsa len netradičnú prednú masku. Keďže elektromotor nepotrebuje nasávať množstvo vzduchu ako spaľovací motor, tak nie sú potrebné ani otvory v prednej časti. Falošná mriežka vpredu tak dodáva vozidlu predsa len iný vzhľad.

Štvordverové kupé má karbónovú strechu, ale využíva aj hliník a pevnosť mu dodávajú komponenty z vysokopevnej ocele. Rôznorodosť materiálov sa prejavuje práve na tmavej streche. Výrazným prvkom sú určite 22-palcové kolesá, ale športový vzhľad vozidlu dodávajú hlavne vystúpené blatníky do strán. Opticky ešte rozširujú vozidlo. Dobre to vidieť najmä pri pohľade zozadu. Čerešničkou je určite zadný difúzor, páči sa nám, že dizajnéri v prípade elektromobilu upustili od akéhokoľvek náznaku falošných výfukov.

Dynamiku modelu e-tron GT nemožno uprieť. Výkon 434 kW môže poskytnúť strhujúci zážitok pri zrýchlení na 100 km/h za približne 3,5 s. Chýbajúci zvuk spaľovacieho motora to však nenahradí, kým si to však posádka uvedomí, prejde možno aj 12 sekúnd a tachometer ukáže rýchlosť 200 km/h. Pri porovnaní maximálnej rýchlosti na nemeckej diaľnici však už aerodynamicky tvarované kupé sklopí uši, pretože pri rýchlosti 240 km/h ho môže predbehnúť aj rýchle kombi. Maximálna rýchlosť ustúpila dojazdu, čo je podľa nás rozumné. Aj tak si viac ako maximálne číslo na tachometri ceníme zážitky pri prejazde zákrut. V tomto ohľade nám viac chýba poriadny zvuk spaľovacieho motora ako chválenie sa pred kamošmi, koľko sme vytlačili z auta na rovinke po diaľnici.

Audi e-tron GT concept (25 obrázkov v galérii)

Audi zatiaľ neuviedlo presné číslo dojazdu na jedno nabitie a vieme, že podľa modernejšieho meracieho cyklu WLTP má prekročiť hranicu 400 km vďaka Li-ion batérii s kapacitou 90 kWh, ktorá sa nachádza pod podlahou. Celkom dobre sa pozerá na papierové údaje o nabíjaní vozidla. K dispozícii je aj bezkontaktné nabíjanie. Cez kábel pri použití domácej nabíjačky s výkonom 11 kW sa Audi e-tron GT nabije za noc. Oveľa zaujímavejšie však znie druhý údaj. Vďaka 800 V systému sa Audi pri použití nešpecifikovanej výkonnej nabíjačky dobije na úroveň 80 % za 20 minút. Za pomerne krátky čas tak získa dojazd 320 km. Sériový nástupca Audi e-tron GT concept bude oficiálne predstavený až koncom roku 2020 a k prvým zákazníkom sa dostane začiatkom roku 2021. Otázka, prečo Audi odhaľuje dizajn konceptu takmer totožný so sériovým modelom už takto v predstihu, má celkom logickú odpoveď. Chce navnadiť budúcich zákazníkov, aby si nerezervovali iné športové elektromobily, ale radšej počkali.

Tagy

Pokračovať v čítaní