Autosuv.sk

Novinky SUV

Audi ukázalo interiér prvého sériového auta bez spätných zrkadiel (E-Tron)

Audi E-Tron sa postupne odhaľuje. Prototyp elektrického SUV je zvonku stále maskovaný, ale zvnútra sa nám odhalil.
Audi ukázalo interiér prvého sériového auta bez spätných zrkadiel (E-Tron)

Audi E-Tron sa postupne odhaľuje. Prototyp elektrického SUV je zvonku stále maskovaný, ale zvnútra sa nám odhalil.

Audi opäť ukázalo vybranému publiku svoj prototyp Audi E-Tron, stalo sa tak v Kodani v kráľovskom divadle Royal Danish Playhouse. Zvonku je E-Tron stále maskovaný a zachováva si tajomstvá, ale luxusný interiér už vyšiel na svetlo sveta. Kvalitné materiály, moderné prevedenie, množstvo displejov a precízne spracovanie v prípade Audi asi nikoho neprekvapí. Pohľady má tak priťahovať najmä "plávajúci" stredový tunel. Chýbajúce bočné steny tunela, hra svetiel a opierka na ruku s integrovanou pákou na ovládanie automatickej prevodovky má byť jedným z naj riešení interiéru.

Audi E-Tron
Audi

Obraz z kamier je na dverách

Nás oveľa viac zaujali displeje, integrované do predných dvier. Ich funkcia je jasná, nahradzujú spätné zrkadlá a zobrazujú obraz z dvojice vonkajších kamier. Obraz možno priblížiť, vzdialiť a posunúť podľa potreby. Všetko sa pritom ovláda dotykovo. Na sedem palcových vysoko kontrastných OLED displejoch vo dverách si môžete navyše vybrať jeden z troch režimov zobrazenia. Každý z nich je určený pre inú situáciu - jazda po diaľnici, odbočovanie a parkovanie. Osadenie displejov do rohov dverí nás neprekvapilo. Nachádzajú sa na takmer rovnakom mieste, ako bývajú klasické zrkadlá. Šoféri sú na to zvyknutí, a preto sa takéto riešenie dalo očakávať, zďaleka však nie je jediné.

Audi E-Tron
Audi

V minulosti sme na prezentácii Continentalu (významný dodávateľ technológií v automobilovom priemysle) mohli vyskúšať auto s kamerami namiesto spätných zrkadiel. Continental nám predviedol hneď niekoľko riešení interiéru auta bez zrkadiel. Veľmi zaujímavé bolo umiestenie trojice spojených displejov v strede palubnej dosky. Každý z nich zobrazoval pohľad z jednej kamery (v aute nebolo ani vnútorné spätné zrkadlo) a vodič tak jedným pohľadom získal prehľad o celkovej situácii za autom. V Audi sa zrejme rozhodli pre konzervatívnejšie riešenie z niekoľkých dôvodov. Prvým sú návyky šoférov (zrkadlá hľadajú na stranách) a ďalšími sú dizajn palubnej dosky a potreba využitia displejov v strede na ovládanie multimediálneho systému.

Priestranné a výnimočne tiché

Prototyp Audi E-Tron má rázvor náprav 2 928 mm a vďaka tomu ponúkne dosť priestoru aj pre posádku vzadu. Dĺžka interiéru, priestor pre hlavu a kolená radí Audi E-Tron medzi top vozidlá vo svojej triede. Preveriť to zatiaľ nevieme, takže sa v tomto ohľade musíme spoľahnúť na tvrdenia automobilky. To isté platí aj pre odhlučnenie interiéru. Ticho pri nízkych rýchlostiach v elektromobile neprekvapí. Audi sa však sústredilo na aerodynamiku a potlačenie aerodynamického hluku. Pri rýchlostiach nad 85 km/h dominuje v autách hluk vetra. K posádke vraj pri tejto rýchlosti sotva nejaký prenikne a pasažieri sa môžu pokojne rozprávať aj pri vysokých rýchlostiach. V meste sú počuteľné akurát pneumatiky a jemný šum elektromotorov.

Prototyp Audi E-Tron (25 obrázkov v galérii)

Tagy

Pokračovať v čítaní