Autosuv.sk

Novinky SUV

BMW modernizovalo modely X5 aj X6

Vylepšeniami prešli všetky motory a v ponuke ostáva aj motor V8 s objemom 4,4 l.
BMW modernizovalo modely X5 aj X6

BMW X5 a X6 prešli v polovici svojho životného cyklu modernizáciou. Okrem miernych úprav exteriéru a nového displeja vo vnútri sa výrobca zameral hlavne na pohonné jednotky. Oba modely dostali upravený predný nárazník s novou prednou maskou.

Vo vnútri pribudol nový zakrivený panel s dvojicou displejov s uhlopriečkou 12,3-palca a 14,9-palca. Súčasťou vylepšení je aj použitie najnovšieho operačného systému iDrive 8,0. V rámci príplatkovej výbavy ponúkne BMW head up displej s rozšírenou realitou.

Viacerých noviniek sme sa dočkali v prípade motorov. Všetky sú elektrifikované a prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky poháňajú všetky štyri kolesá. Základnú elektrifikáciu predstavuje 48 V mild hybridný systém, ktorý zvyšuje výkon o 9 kW a krútiaci moment o 200 Nm.

Vylepšený benzínový šesťvalec

Inovácie sa dotkli spaľovacieho procesu, výmeny plynov, ovládania ventilov, vstrekovacieho a zapaľovacieho systému. Motor BMW X5 xDrive40i vyvinie maximálny výkon zvýšený o 35 kW (47 k) oproti predchádzajúcim modelom na 280 kW (380 k).

Dopĺňa ho maximálny krútiaci moment, ktorý poskočil o 70 Nm na výsledných 520 Nm. Pomocou mild hybridného systému môže dosiahnuť až na úroveň 540 Nm.

Šesťvalcový radový naftový motor

Vynovený 3,0-litrový agregát má teraz namiesto hliníkových už oceľové piesty, optimalizovaný proces separácie oleja a nový systém priameho vstrekovania common-rail so vstrekovačmi so solenoidovými ventilmi.

Nový naftový motor spája sily s mild hybridným systémom a dosahuje maximálny výkon 219 kW (298 k) a maximálny krútiaci moment 670 Nm. To umožňuje obom novým modelom BMW X5 xDrive30d a BMW X6 xDrive30d šprint z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy.

V ponuke ostáva aj benzínový motor V8 požičaný od divízie M. Motor s objemom 4,4 l ponúka výkon 390 kW a maximálny krútiaci moment 750 Nm. Najnovšia verzia osemvalcového motora zrýchli nové modely BMW X5 M60i xDrive aj BMW X6 M60i xDrive z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Plug in hybrid

Plug in hybrid dostáva v prípade modelu X5 nové označenie xDrive 50e namiesto xDrive 45e. Dôvodom je zvýšenie výkonu na 360 kW (vrátane dočasného "boost" efektu). Oproti predchodcovi tak výkon vzrástol o 70 kW  a krútiaci moment o 100 Nm na 700 Nm.

Prispel k tomu šesťvalcový radový benzínový motor s výkonom 230 kW (+20 kW), ako aj nový elektromotor zabudovaný priamo do 8-stupňovej automatickej prevodovky s výkonom 145 kW (+62 kW)

Konštruktéri sa zamerali aj na batériu, ktorej využiteľná kapacita vzrástla na 25,7 kWh. Na jedno nabitie tak BMW X5 xDrive 50e prejde v elektrickom režime 94 až 110 km podľa cyklu WLTP. Nová nabíjacia jednotka zas zdvojnásobila maximálnu rýchlosť nabíjania striedavým prúdom na 7,4 kW.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní