Autosuv.sk

Novinky SUV

BMW predstavilo crossover X1 a elektromobil iX1

Nová generácia modelu X1 príde na trh na jeseň 2022 a bezprostredne bude nasledovať aj elektrický model BMW iX1.
BMW predstavilo crossover X1 a elektromobil iX1

Bavorská automobilka predstavila v poradí tretiu generáciu modelu X1. V porovnaní s predchodcom je vozidlo väčšie a odlišuje sa aj prednou maskou s väčšími obličkami. Celkovo pôsobí mohutnejšie a minimálne pri pohľade zboku sa zdá o chlp vyššie položené nad cestou. Samozrejme, odlišuje sa aj množstvom detailov vrátane tvaru svetlometov, predným nárazníkom aj zadným nárazníkom.

Vo vnútri sa crossover môže pochváliť najmodernejšou technikou BMW vrátane zaoblenej zobrazovacej plochy s dvojicou displejov s uhlopriečkou 10,25, resp. 10,7-palca. Infotainmnet sa spolieha na ôsmu generáciu operačného systému. Nový je aj celý stredový tunel bez klasickej páky na ovládanie automatickej prevodovky.

Z praktických detailov môžeme spomenúť posuvné zadné sedadlá, ktoré umožňujú zväčšiť batožinový priestor. Kufor má objem 540 až 1 600 l, v prípade plug in hybridov a elektromobilu to je 490 až 1 495 l po sklopení sedadiel.

Pri uvedení na trh v októbri 2022 bude spočiatku na výber spomedzi dvojice benzínových a dvoch naftových motorov. Tie budú štandardne prepojené so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic a ich výkon sa v závislosti od modelu dostane na vozovku buď prostredníctvom predných kolies, alebo pohonu všetkých kolies xDrive.

V sedemstupňovej prevodovke je integrovaná druhá generácia 48 V mild hybridnej technológie. Tá má prispieť nielen k nižšej spotrebe, ale o niečo dvíha aj výkon. Benzínový štvorvalec xDrive23i produkuje výkon 150 kW a vďaka mild hybridu je systémový výkon zvýšený na 160 kW. Základným benzínovým motorom bude trojvalec sDrive18i s výkonom 115 kW.

Naftové verzie sa spoľahnú výlučne na štvorvalce. Verzia sDrive18d poskytne výkon 110 kW a mild hybridný xDrive23d výkon 145 kW. Neskôr od novembra rozšíria ponuku plug in hybridy. Obe verzie xDrive25e a xDive30e sa spoľahnú na trojvalec s objemom 1,5 l, poháňajúci predné kolesá a elektromotor, poháňajúci zadné kolesá. Celkový výkon sústavy bude 180 kW, resp. 240 kW a v oboch prípadoch sa má elektrický dojazd pohybovať od 78 do 89 km.

Elektrický model iXi xDrive30 sa spoľahne na dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 230 kW. Maximálna hodnota je dostupná len krátkodobo. Krútiaci moment dosahuje až 494 Nm, rýchlosť vozidla je obmedzená na 180 km/h a na 100 km/h zrýchli v priebehu 5,7 s. Dojazd na jedno nabitie podľa WLTP sa pohybuje od 413 do 438 km.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní