Autosuv.sk

Novinky SUV

BMW radu 5 prichádza aj v kombi verzii

Na začiatku bude k dispozícii s naftovými motormi a tiež plne elektrický model i5.
BMW radu 5 prichádza aj v kombi verzii

Nové BMW radu 5 prichádza na scénu už aj s karosériou typu kombi. Nemecká automobilka kombi v porovnaní s predchádzajúcou generáciou natiahla do každej strany. V porovnaní s predchodcom je o 97 milimetrov dlhšie (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širšie (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyššie (1 515 milimetrov). BMW sa chváli aj najdlhším rázvorom (2 995 mm) v rámci svojej triedy.

V porovnaní so sedanom, ktorý sme spoznali už pre 9 mesiacmi, sa kombi líši až od b-stĺpika smerom dozadu. Okrem dlhšej strechy má aj iný tvar zadných dverí a zmenili sa aj niektoré aerodynamické prvky, vzadu napríklad pribudol spojler nad zadným oknom.

Z pohľadu vnútorného priestoru je hlavnou výhodou kombi najmä väčší batožinový priestor s objemom 570 l, po sklopení sedadiel narastie na 1 700l. Okrem automatického ovládania dverí batožinového priestoru sa v štandardnej výbave nachádzajú aj páčky na uvoľňovanie operadla zadného sedadla deleného v pomere 40 : 20 : 40 z batožinového priestoru.

Úložné priestory pod podlahou batožinového priestoru poskytujú priestor na deliacu sieť batožinového priestoru, kryt batožinového priestoru a nabíjací kábel pre plne elektrické a plug-in hybridné modely.

Naftové motory

Všetky naftové motory, dostupné pre novú modelovú rodinu BMW radu 5 Touring, spájajú 48-voltovú mild hybridnú technológiu s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový motor modelov BMW 520d Touring dostupný pri uvedení na trh a BMW 520d xDrive Touring generuje maximálny výkon 145 kW (197 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm.

Pohonné portfólio v lete 2024 doplní radový šesťvalcový naftový motor. Zároveň sa predstavia dva modelové varianty s najnovšou generáciou plug-in hybridného pohonu.

Elektrický pohon

K dispozícii budú aj dve verzie BMW i5 s elektrickým pohonom. V BMW i5 M60 xDrive Touring tvoria dva integrované elektromotory na prednej a zadnej náprave elektrický pohon všetkých kolies s výkonom 442 kW (601 k). Pri aktivovaných systémoch M Launch Control alebo M Sport Boost sa systémový krútiaci moment zvýši na 820 Nm. Vrcholný model zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.

Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring, umiestnený na zadnej náprave, generuje maximálny výkon 250 kW (340 k) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy.

V oboch prípadoch získavajú elektromotory energiu z vysokonapäťového akumulátora s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh. K predĺženiu dojazdu prispieva tradične rekuperácia a tepelné čerpadlo. Dojazd modelu BMW i5 M60 xDrive Touring, stanovený v testovacom režime WLTP, dosahuje hodnoty 445 až 506 kilometrov, pre model BMW i5 eDrive40 Touring platia hodnoty 483 až 560 kilometrov.

Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 205 kW. Predbežný tepelný manažment pre vysokonapäťovú batériu optimalizuje účinnosť pri použití rýchlonabíjacích staníc.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní