Autosuv.sk

Novinky SUV

BMW spojilo modely X5 a X6 s "výkonným" označením M Competition

BMW prvýkrát prichádza s verziami X5 M Competition a X6 M Competition. Výkon tým ešte vzrástol na 460 kW a krútiaci moment dosahuje 750 Nm.
BMW spojilo modely X5 a X6 s "výkonným" označením M Competition

BMW prvýkrát prichádza s verziami X5 M Competition a X6 M Competition. Výkon tým ešte vzrástol na 460 kW a krútiaci moment dosahuje 750 Nm.

BMW spája písmeno M so svojími veľkými SUV X5 a X6 už po tretíkrát. Nová generácia vozidiel X5 M a X6 M je priamym konkurentom pre Porsche Cayenne (Coupé). BMW v tomto prípade stavilo na nám dobre známy motor V8 s objemom 4,4 l a s výkonom 441 kW. Vyskúšať sme ho mohli pred rokom v BMW M5.

To však nie je všetko v podaní ostrých SUV X5 M a X6 M. Do ponuky totiž pribudla novinka a BMW prvýkrát prichádza s verziami X5 M Competition a X6 M Competition. Výkon tým ešte vzrástol na 460 kW a krútiaci moment dosahuje 750 Nm. O emotívny zvuk sa postará športový výfuk, o tom nemáme najmenšie pochybnosti. Motor spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic, ktorý upravuje charakteristiku radenia s pomocou tlačidiel Drivelogic, umiestnených na upravenom M voliči automatickej prevodovky. O prenos krútiaceho momentu na cestu sa musí postarať jedine špeciálne naladený pohon všetkých kolies M xDrive. Jeho súčasťou je aj Aktívny M Diferenciál na zadnej náprave. Vďaka nemu sa mohlo celkové základné nastavenie pohonu všetkých kolies zamerať tak, aby viac výkonu smerovalo na zadné kolesá. V ponuke nastavení si môže vodič zvoliť možnosť 4WD Sport, keď na zadné kolesá smeruje ešte väčšia porcia výkonu. 

K sériovej výbave patria aj špecifický adaptívny M podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a s Aktívnou stabilizáciou nakláňania karosérie či riadenie M Servotronic. Integrovaný brzdový systém umožňuje vo svojom M špecifickom vyhotovení nastavenie dvoch rozličných spôsobov reakcií a pocitu brzdového pedála pri brzdení. Na extrovertný dizajn súčasných BMW s veľkými obličkami sme si už pomaly zvykli. Športová verzia ho posúva ešte o niečo ďalej.

BMW X5 M Competition a X6 M Competition (25 obrázkov v galérii)

Veľké otvory na vstup vzduchu, mriežky M na blatníkoch, aerodynamicky upravené vonkajšie spätné zrkadlá, spojler na streche, prípadne na veku batožinového priestoru, difúzor v zadnom nárazníku a pár dvojitých koncoviek výfukového potrubia. To všetko sa zameriava na splnenie technických požiadaviek mimoriadneho výkonu. Modely Competition dostali ďalšie samostatné dizajnové prvky. Patria medzi ne aj exkluzívne disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré na prednej náprave dosahujú priemer 21 palcov, na zadnej náprave je to až 22 palcov.

Vo vnútri zaujmú šoféra, bažiaceho po poriadnom zážitku, najmä M tlačidlá. Ovládacie tlačidlo na stredovej konzole umožňuje priamy prístup k nastaveniam motora, tlmičov, riadenia, pohonu všetkých kolies M xDrive a bŕzd. Následne sa dve navzájom nezávislé verzie nastavenia môžu uložiť a v prípade potreby vyvolať dvoma samostatnými M tlačidlami na volante. K tomu sa na stredovej konzole nachádza ešte aj tlačidlo M Mode, ktoré mení nastavenia asistenčných systémov vodiča, zobrazenia na prístrojovej doske a na projekčnom Head-Up displeji. Nové modely BMW X5 M, BMW X6 M a verzie Competition sa vo svetovej premiére predstavia v novembri 2019 na autosalóne Los Angeles Auto Show. Na trh prídu v apríli 2020.

Tagy

Pokračovať v čítaní