
Automobilka BMW uvádza na trh nový model BMW X5, ktorý sa stáva prvým vozidlom značky dostupným až v piatich verziách pohonu. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi benzínom, naftou, plug-in hybridom, elektromotorom a vodíkovým palivovým článkom.
Vodík ako kľúč k dekarbonizácii
„Uvedením nového modelu BMW X5 s ponukou piatich verzií pohonu opäť demonštrujeme našu vedúcu pozíciu technologického priekopníka,“ uviedol Joachim Post, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za vývoj, na podujatí v New Yorku. Vodík podľa neho zohráva zásadnú úlohu pri globálnej dekarbonizácii dopravy.
Nový model BMW iX5 Hydrogen
Kľúčovým krokom je príchod BMW iX5 Hydrogen – prvého sériovo vyrábaného vodíkového SUV značky. Je vybavené systémom palivových článkov tretej generácie, ktorý BMW vyvíja v spolupráci s Toyotou. Technológia prináša vyšší výkon, dlhší dojazd a nižšiu spotrebu energie.
Výroba a technologické centrum BMW
Prvé prototypy pohonných jednotiek vznikajú v Mníchove a závode BMW Group Steyr. Ďalšie špecializované komponenty budú vyrábané v závode Landshut, čo dokazuje významnú rolu európskych výrobných centier v rozvoji novej technológie.
Budovanie vodíkovej infraštruktúry
BMW sa aktívne podieľa aj na rozširovaní vodíkových čerpacích staníc. Prostredníctvom iniciatívy HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale) sa spája s priemyselnými a inštitucionálnymi partnermi, aby vytvorili životaschopný ekosystém vodíkovej mobility. Pilotné projekty už bežia v Nemecku a Francúzsku.
Budúcnosť mobility podľa BMW
Od roku 2028 bude modelový rad BMW zahŕňať dva typy plne elektrického pohonu – batériový a vodíkový. Tento prístup k technologickej otvorenosti má zabezpečiť flexibilitu a udržateľnosť pre budúce generácie vodičov.