
Nový Citroen C5 Aircross sme spoznali v októbri 2024, keď absolvoval svoju svetovú premiéru na autosalóne v Paríži. Vystavený bol len koncept a na oficiálne odhalenie sériového auta sme si museli počkať do dnešného dňa.
Sériový model dizajnom verne kopíruje koncept a líši sa len v malých detailoch. Kľučky dverí už nie sú zapustené do karosérie, miernou úpravou prešli aj plastové lemy blatníkov, ktoré už nevytŕčajú do priestoru.
Predná aj zadná časť vozidla sa v porovnaní s konceptom prakticky nezmenila a zachované ostali aj zadné trojdielne svetlá, ktoré vystupujú do priestoru v podobe malých krídel a podľa toho dostali aj pomenovanie "Citroen Light Wings". Okrem estetickej funkcie tieto krídla slúžia na úpravu prúdenia vzduchu za vozidlom.
Vozidlo je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o 150 mm dlhšie a výrazne dlhší je aj rázvor náprav. Pocítia to najmä pasažieri vzadu vďaka väčšiemu priestoru pre nohy, ale prejavilo sa to aj v kufri, ktorého objem narástol na 651 l.
V interiéri nájdeme horizontálne členenú palubnú dosku obalenú textíliou. Dominuje jej veľký displej a do veľkej miery nahrádza klasické tlačidlá. Za príplatok ponúka Citroen aj nový zväčšený head up displej.
Hybridy
Nová generácia C5 Aircross si zachová pohon so spaľovacím motorom, ale prichádza aj v elektrickej verzii. Model je postavený na platforme STLA Medium rovnako, ako veľká časť vozidiel koncernu Stellantis. Základnou motorizáciou je mild Hybrid 145 s benzínovým trojvalcom s objemom 1,2 l. Pomáha mu malý elektromotor vstavaný do dvojspojkovej prevodovky.
Druhou verziou so spaľovacím motorom je Plug-In Hybrid 195. Spolieha na štvorvalcový motor s objemom 1,6 l, elektromotor a batériu s kapacitou 21 kWh, čo mu vystačí na prejdenie 85 km v elektrickom režime.
Elektromobily
Rovnako budú v ponuke aj dve elektrické verzie. Základná má menšiu batériu s kapacitou 73 kWh a dojazd 520 km (WLTP). O pohon sa postará elektromotor s výkonom 157 kW.
K dispozícii bude aj silnejší model s výkonom 170 kW, batéria má v tomto prípade kapacitu 98 kWh a dojazd vozidla stúpol na 680 km. Nabíjací výkon dosahuje maximum 160 kW a batériu možno nabiť z 20 na 80 % za menej ako pol hodinu.
S predajom nového Citroenu C5 Aircross začne francúzsky výrobca už v druhej polovici roku 2025.