
Priemerná cena nových vozidiel v Európe vzrástla medzi rokmi 2010 a 2024 až o 77 %, teda rýchlejšie než kúpna sila obyvateľstva. Pre mnohých sa nové auto stáva nedostupným luxusom.
Dacia preto prichádza s konceptom, ktorý ide proti prúdu – predstavuje model Hipster, minimalistický elektromobil pre každodenné mestské jazdenie.
Mini rozmery, maximum praktickosti
Malý kváder na kolesách má len 3 metre na dĺžku, 1,53 m na výšku a 1,55 m na šírku. Napriek kompaktným rozmerom ponúka miesto pre štyroch cestujúcich a kufor s objemom 70 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 500 litrov.
Dvojdielne dvere kufra sú extra široké, čo zabezpečuje ľahký prístup k batožine.
Krátky dojazd, ale rozumný prístup
Hipster bol navrhnutý tak, aby zodpovedal skutočným potrebám vodičov. Dacia uvádza, že 94 % francúzskych motoristov prejde denne menej ako 40 km.
Elektromobil tak stačí nabíjať dvakrát týždenne. Ak počas pracovného týždňa prejde do 200 km, odhadovaný dojazd sa pohybuje okolo 100 km – čo je pre mestské jazdy viac než dosť.
Ultraľahký a maximálne úsporný
Vďaka menšej batérii a dôrazu na jednoduchosť váži Hipster o 20 % menej ako Dacia Spring, teda približne 800 kg.
Úspory sú viditeľné na každom kroku – od palubnej dosky, cez sedadlá, až po dvere bez kľučiek, ktoré sa otvárajú pomocou textilných popruhov.
Sériová výroba? Možno už čoskoro
Dacia zatiaľ nepotvrdila, či sa koncept Hipster dostane na trh. Ak áno, jeho úspech bude závisieť najmä od nízkej ceny.
Ak by sa podarilo cenu priblížiť k hranici 15 000 eur, Hipster by mohol byť najdostupnejším elektromobilom v Európe.