Autosuv.sk

Ostatné

Ferrari 296 GTB má len šesť valcov, no výkon až 830 koní

Kupé vybavené plug-in hybridným pohonom je kratšie než osemvalcový model F8 Tributo, ale silou ho prekonáva.
Ferrari 296 GTB má len šesť valcov, no výkon až 830 koní

Synonymom značky Ferrari sú odjakživa motory V12, v ostatných rokoch však značnú časť výroby tvoria vé-osmičky. Talianska automobilka aktuálne paletu rozširuje šesťvalcovým modelom. Potvrdzuje tak dlhšie kolujúce reči o návrate takejto pohonnej jednotky, hoci o duchovnom nástupcovi typu Dino z druhej polovice 60. rokov však celkom nemožno hovoriť.

Najmladší člen dynastie z Maranella sa volá 296 GTB. V mene tohto hybridného kupé je zakódované, že má len šesť valcov, pričom cifry 29 majú symbolizovať zdvihový objem agregátu. S presným údajom 2 992 kubických centimetrov ale možno hovoriť o trojlitrovom srdci. Hliníkový vidlicový motor má rozovretie valcov 120 stupňov, uprostred je umiestnená dvojica turbodúchadiel. Napriek tejto konštrukcii vraj znie takmer ako dvanásťvalec.

Spaľovací motor pracujúci až do 8 500 ot./min. vyprodukuje najviac 487,5 kW (663 k). Na liter objemu tak dosahuje v rámci sérioviek rekordný výkon, pričom na pohon novinky nie je sám. Pomáha mu elektromotor schopný vyprodukovať hodnoty 123 kW (167 k) a 315 Nm. Umiestnený je pred osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a zásobuje ho batéria s kapacitou 7,45 kWh. Všetka sila putuje na zadné kolesá.

Ferrari 296 GTB má teda celkový výkon až 830 koní, čím bezpečne prekonáva osemvalcový model F8 Tributo. So suchou hmotnosťou 1 470 kg pritom neváži napriek komplikovanej technike oveľa viac. Vďaka tomu sa na stovku dostane za identický čas 2,9 sekundy. Dvojnásobné tempo však dosiahne za 7,3 s a príbuzného tak poráža o tri desatiny. Maximálnou rýchlosťou 330 km/h zasa mierne zaostáva.

Zásadnou výhodou šesťvalcového kupé je možnosť jazdiť rýdzo elektricky. V móde eDrive dosiahne Ferrari najviac 135 km/h, pričom na jedno nabitie zvládne najviac 25 kilometrov. Vodič má na výber ešte režimy Hybrid, Performance a Qualify. Vodič si medzi nimi vyberá na volante, ktorý sústreďuje väčšinu ovládačov. Kokpit je jednoznačne orientovaný na vodiča. Popri digitálnej prístrojovej doske však obsahuje aj druhotný displej, ktorý má k dispozícii spolujazdec.

Taliansky superšport dostal okrem svojského pohonu aj vlastnú tvár. Mieša rysy modelov F8 a SF90, pričom cítiť aj inšpiráciu historickými vozidlami tejto stajne. Ferrari 296 GTB vvyniká imitáciou neprerušeného pásu skla okolo kabíny či použitím zvislého zadného okna. Oproti osemvalcovému súrodencovi je nové kupé kratšie, jeho rázvor osí náprav meria o 50 mm menej.

Samozrejme, pri tvorbe karosérie mala veľké slovo aerodynamika obsahujúca aktívne krídlo i špeciálny difúzor. Vozidlo možno vybaviť aj karbónovými lištami na prednom nárazníku. Ide o súčasť balíka Assetto Fiorano, ktorý okrem toho obsahuje zadné okno z Lexanu, viaceré interiérové dielce z uhlíkových vlákien, tlmiče Multimatic či pneumatiky Michelin Sport Cup 2R. Čerešničkou na torte môže byť lakovanie inšpirované historickými pretekármi.

Ferrari už na model 296 GTB začalo prijímať objednávky. Na domácom trhu si za šesťvalcový plug-in hybrid účtuje najmenej 269-tisíc eur, v prípade voľby balíka Assetto Fiorano cena štartuje na úrovni 302-tisíc. Dodávky prvých exemplárov sľubuje talianska automobilka na prvý kvartál budúceho roka.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní