
Mild hybridný pohon je pre súčasné modely koncernu Stellantis mimoriadne dôležitý. Využíva ho už viac ako 30 modelov značiek vrátane Alfa Romeo, Citroen, Jeep, Opel, Peugeot a ďalších. Najnovším prírastkom je Fiat Grande Panda.
Hybridný pohon
Nová Grande Panda sa doteraz spoliehala na elektrický pohon a vďaka mild hybridu sa stane cenovo dostupnejším modelom. Hlavnou časťou pohonu je benzínový trojvalec s objemom 1,2 l a s výkonom 81 kW. Pomáha mu malý elektromotor s výkonom 21 kW, zabudovaný do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.
Fiat Grande Panda Hybrid
Malá 48 V batéria mu umožňuje prejsť pri manévrovaní a nenáročnej jazde v nízkych rýchlostiach do 30 km/h približne 1 km v elektrickom režime. Cena hybridnej Pandy je stanovená na 19 000 eur a v jednotlivých krajinách sa môže mierne líšiť.
Grande Panda 4x4
S Fiatom Panda sa nám historicky spája pohon 4x4, veď Panda s týmto pohonom sa objavila na cestách už v roku 1983. Fiat na túto tradíciu teraz nadväzuje zatiaľ len konceptom Grande Panda 4x4, ale ním to neskončí a dočkáme sa aj sériového nástupcu.
Technika v tomto prípade nie je problém, Fiat nemusel vyvíjať niečo nové, ale siahol do "koncernového šuplíka" a opäť stavil na hybridný pohon. Všetko ostáva rovnaké ako v prípade mild hybridu popísaného vyššie, ale doplnené o elektrifikovanú zadnú nápravu.
Fiat Grande Panda 4x4
Inými slovami na zadnej náprave bude ďalší malý elektromotor, ktorý v ostatných koncernových modeloch produkuje výkon 21 kW, a inak by to nemalo byť ani v prípade Grande Pandy 4x4. Fiat si od tohto riešenia sľubuje lepšie správanie v meste aj v teréne.
Fiat "odel" koncept do modernejšej verzie svojej ikonickej tmavočervenej farby a pridal k tomu béžové detaily. Model 4x4 dostane do vienka aj množstvo doplnkovej výbavy, čím sa odlíši od základného modelu. Okrem kolies s odlišným dizajnom dostane aj praktickú výbavu ako strešný nosič a prídavné svetlá vpredu aj hore na nosiči. Svetlá sú skladateľné a možno ich využiť aj mimo vozidla na osvetlenie okolia.