Autosuv.sk

Novinky SUV

Ford zverejnil fotky nového Focusu ešte pred oficiálnym odhalením

Pozrite si prvé oficiálne fotografie štvrtej generácie Fordu Focus. Článok postupne aktualizujeme a dopĺňame nové informácie.
Ford zverejnil fotky nového Focusu ešte pred oficiálnym odhalením

Pozrite si prvé oficiálne fotografie štvrtej generácie Fordu Focus. Článok postupne aktualizujeme a dopĺňame nové informácie.

Vo fotogalérii sa nachádzajú štyri verzie Fordu Focus: Active (biely), ST-Line (modrý), Vignale (bordový) a na poslednej fotografii je verzia Titanium.

Ford Focus (24 obrázkov v galérii)

Ford Focus interiér (19 obrázkov v galérii)

Aktualizované

Ford Focus štvrtej generácie je postavený na novej platforme Ford C2. Konštruktéri tak postavili nové vozidlo prakticky od podlahy a sústredili sa na vnútorný priestor bez toho, aby výraznejšie ovplyvnili vonkajšie rozmery. Dosiahli to posunutím náprav o 53 mm ďalej od seba. Rovnaký krok sme v poslednom čase zaznamenali v prípade viacerých nových vozidiel konkurenčných znaćiek.

Vonkajší dizajn

Jedným z hlavných rozdielov v porovnaní s predchodcom je posunutie predných stĺpikov dozadu. O to viac teraz vyniká dlhá kapota, ktorá dodáva Focusu športovejší charakter. Logicky došlo aj k skráteniu predného aj zadného previsu. Predné svetlá, posunuté ešte viac do strán a zväčšená mriežka chladiča robia Focus na pohľad mohutnejší. Koncové svetlá sú po novom dvojdielne - jedna časť je súčasťou piatych dverí. Medzi nimi sa vyníma veľký nápis "FOCUS". K dispozícii bude niekoľko verzií. Luxus bude tradične reprezentovať vyhotovenie Vignale, športový charakter má zvýrazniť verzia ST-Line a záujem v dnešnej dobe crossoverov určite vzbudí Ford Focus s označením Active. Zatiaľ čo športovo ladený ST-Line je o 10 mm nižší, Focus Active prináša vyššiu svetlú výšku podvozka, keďže je o 30 mm vyšší. Okrem toho disponuje aj plastovou ochranou spodnej časti karosérie.

Ford Focus Active - zdroj: Ford

Interiér

"Zjednodušený, nekomplikovaný dizajn podporuje uvoľňujúcu atmosféru", píše sa v tlačovej správe Fordu. Nevieme, čo tým presne vo Forde myslia, ale nový prístup k pracovisku šoféra sa nám v porovnaní s predchodcom rozhodne páči. Ťažko nám je z fotografií hodnotiť kvalitu materiálov a vypracovanie, ale vzhľadom interiéru sa Focus podľa nás dotiahol na dnešný štandard. Príkladom je aj head-up displej, ktorý zobrazuje pre šoféra potrebné informácie. Nie síce nadštandardne, zobrazením na predné sklo, ale len na štandardné vysúvateľné sklíčko.

zdroj: Ford

Dotykový displej sa po novom posunul na palubnú dosku. Pod ním sa nachádza ovládanie rádia s klasickými tlačidlami a ešte nižšie je umiestnené ovládanie navigácie. Celkovo to pôsobí prehľadne a oceňujeme využitie klasických tlačidiel pre najpoužívanejšie funkcie. Vzhľad stredového tunela sa líši v závislosti od výberu prevodovky. Manuálna tam má klasickú radiacu páku. V prípade automatu stavil Ford na otočný ovládač. Rozdielne je potom aj rozmiestnenie ďalších tlačidiel a odkladacích priestorov na stredovom tuneli.

zdroj: Ford

Výber verzie auta má vplyv aj na použité materiály v interiéri. Povrchová úprava s jemnou štruktúrou dreva a prémiovou kožou je určená pre model s označením Vignale. Prvky z uhlíkových vlákien spolu s červeným prešívaním sú doménou Focusu ST-Line.

Motory a podvozok

Nový Ford Focus bude ponúkaný s karosériou typu hatchback, kombi a vo vybraných krajinách prinesie Ford na trh aj štvordverovú verziu. Americký výrobca sľubuje výborné jazdné vlastnosti vďaka novému podvozku. Verzie s ľahšími benzínovými motormi majú zadné zavesenie s vlečnými ramenami a torznou tyčou. Ford v tomto prípade využil aj patentovanú technológiu smerovania síl pruženia z modelu Fiesta ST. Pokročilá technológia pruženia prenáša sily na zadné zavesenie, takže sa pri zatáčaní môžu prenášať priamo do pružiny, čím sa zaistí vyššia bočná tuhosť a zlepší sa stabilita. 

Zdokonalená technika Ford CCD zas každé 2 milisekundy monitoruje správanie podvozka a zásahy vodiča do riadenia a bŕzd. Následne podľa potreby upravuje reakcie tlmenia. Zároveň zaznamenáva aj okraje výmoľov a tlmič nastaví tak, aby koleso nekleslo príliš hlboko do jamy. Výsledkom je menší náraz o protiľahlú stenu výtlku a komfortnejšia jazda. Zároveň je vďaka tomu menej namáhaný podvozok a znižuje sa šanca na poškodenie pneumatiky a disku. Na začiatku budú k dispozícii dva trojvalcové benzínové motory 1,0 a 1,5 EcoBoost s technológiou deaktivácie valca. V určitých fázach bude motor pracovať na dva valce s cieľom ušetriť palivo. Chýbať nebude ani naftová motorizácia. V tomto prípade tvoria ponuku naftové motory 1,5 a 2,0 EcoBlue. Novinkou je osemstupňová automatická prevodovka, ktorá radenie prispôsobuje jazdnému štýlu šoféra.

Technológie

Súčasťou moderných áut je množstvo asistentov a pomocníkov. Uvádzame niekoľko vybraných noviniek, ktoré sú súčasťou technológie Ford Co-Pilot360

  • adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go umožňuje bez zásahu vodiča úplne zastaviť vozidlo a rozbehnúť sa, ak kolóna nezastaví na dlhšie ako tri sekundy; po troch sekundách treba jemne ťuknúť na plynový pedál a auto sa rozbehne; adaptívny tempomat funguje do 200 km/h
  • systém udržiavanie v jazdnom pruhu funguje tak isto do 200 km/h; prostredníctvom malého krútiaceho momentu do riadenia pomáha udržiavať šoférovi vozidlo v strede jazdného pruhu
  • zdokonalený systém rozpoznávania dopravných značiek sleduje aj značenie na nadzemných portáloch a využíva informácie z navigácie, zároveň spolupracuje s adaptívnym tempomatom
  • adaptívne svetlá vďaka kamere vopred smerujú lúč do zákruty už predtým, ako šofér otočí volantom; systém zároveň sleduje dopravné značky a následne rozširuje svetelný lúč na križovatkách a kruhových objazdoch, aby lepšie osvetlil nebezpečné objekty mimo smeru jazdy; adaptívne svetlá zabraňujú náhodnému oslneniu ostatných vodičov
  • aktívny parkovací asistent po novom ovláda nielen volant, ale aj radí prevodové stupne, pridáva a brzdí
  • systém prevencie nárazov rozpoznáva cyklistov a chodcov a v prípade nutnosti zareaguje aj aktívnym brzdením
  • asistent riadenia pri úhybnom manévri dáva šoférovi podporu riadenia pri obchádzaní pomalších a stojacich áut; navrhnutý je pre prevádzku pri mestských a diaľničných rýchlostiach

Tagy

Pokračovať v čítaní