Autosuv.sk

Novinky SUV

Ioniq 5 s novou batériou prejde na nabitie vyše 500 km

Hranicu 500 km (podľa WLTP) prekoná verzia s najdlhším dojazdom a pohonom zadnej nápravy. Hyundai mierne zvýšil aj výkon vybraných verzií.
Ioniq 5 s novou batériou prejde na nabitie vyše 500 km

Hyundai ohlásil viacero vylepšení elektromobilu Ioniq 5 už vo februári. Tou najzásadnejšou je zvýšenie kapacity batérie zo 72,6 kWh na 77,4 kWh. Dnes už vieme, ako sa to prejaví na dojazde vozidla. Slabšia jednomotorová verzia s pohonom zadných kolies ponúkne dojazd 507 km (nárast o 27 km) a silnejšia dvojmotorová s pohonom všetkých kolies 480 km (+ 20 km). Mierne stúpne aj výkon na 167 kW (+ 7 kW) resp. 239 kW (+ 14 kW).

Najslabšia verzia s výkonom 125 kW a s batériou s kapacitou 58 kWh ostala v oblasti pohonu nedotknutá. Hyundai stále neprezradil, ako sa tieto zmeny prejavia na hmotnosti vozidla. Novinkou je aj funkcia teplotného manažmentu batérie. Po zadaní nabíjacieho bodu do navigácie systém prispôsobí teplotu batérie počas jazdy, aby zabezpečil okamžité rýchle nabíjanie po dojazde k nabíjacej stanici.

Funkcia Smart Frequency Dampers (SFD) zlepší odozvu odpruženia prednej a zadnej nápravy, čo sa má prejaviť na zvýšení komfortu jazdy. Novinkou v Európe budú príplatkové digitálne spätné zrkadlá - vonkajšie aj vnútorné. Hyundai si od toho sľubuje lepšiu viditeľnosť v zlom počasí. Vyriešiť by to malo najmä problém s chýbajúcim zadným stieračom.

Nové prvky výbavy a väčšia batéria sa určite prejaví na cenovke vozidla. Slovenskú cenu vylepšeného Ioniqu nepoznáme, ale podľa vývoja britskej ceny môžeme očakávať nárast o zhruba 2 000 eur.

Tagy

Pokračovať v čítaní