Autosuv.sk

Novinky SUV

Lamborghini Urus - prvý superšport medzi SUV

Lamborghini Urus prináša rýchlosť a ovládateľnosť, ktorá športovému autu nemôže chýbať. Napriek vyššej hmotnosti ponúka výborné zrýchlenie a krátke brzdné dráhy.
Lamborghini Urus - prvý superšport medzi SUV

Lamborghini Urus prináša rýchlosť a ovládateľnosť, ktorá športovému autu nemôže chýbať. Napriek vyššej hmotnosti ponúka výborné zrýchlenie a krátke brzdné dráhy.

Lamborghini Urus je veľkolepým návratom talianskej značky do sveta SUV. Ešte v 80-tych rokoch sa na cesty dostalo Lamborghini LM002. SUV, pôvodne plánované ako vojenské auto, nakoniec skončilo v rukách celebrít a obľúbené bolo aj medzi diktátormi. Príbeh modelu Urus bude zrejme úplne iný. Vozidlo, postavené na spoločnej platforme s Porsche Cayenne Turbo, má veľkú šancu osloviť vrstvu majetných. Komu už nestačí BMW X6, Mercedes GLE alebo Porsche Cayenne, ten má k dispozícii novú alternatívu. Lamborghini podľa očakávania stavilo na športový charakter vozidla.

zdroj: Lamoborghini

To, čo nám naznačuje “ostrý“ výzor, potvrdzujú aj parametre vozidla. Benzínový Bi-turbo osemvalec s objemom 4,0 l produkuje výkon 478 kW (60 k) a krútiaci moment 850 Nm. Napriek turbu si posádka môže užívať pomerne vysoké otáčky. Výkon vrcholí pri 6000 ot/min, ale obmedzovač zasiahne pri hranici 6800 ot/min. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne Urus za 3,6 s a 200 km/h dosiahne za 12,8 s, maximum je 305 km/h. 

Ovládateľnosť však neostala na druhom mieste. Svedčia o tom napríklad brzdy, ktoré dokážu Urus z rýchlosti 100 km/h zastaviť na dráhe 33,7 m. Za takéto spomalenie by sa nehanbili ani vozidlá kategórie hot hatch a tie pritom majú o 700 až 800 kg menej v porovnaní s novým Lamborghini s hmotnosťou približne 2,2 t. O dôraze na ovládateľnosť svedčí aj prítomnosť funkcie natáčania zadných kolies. Urus si ho požičal zo športového Aventadoru S. Aby toho nebolo málo, Urus disponuje inteligentným pohonom všetkých kolies s možnosťou vektorovania krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami.

Lamborghini Urus
Lamborghini

Šofér má na výber niekoľko režimov jazdy. Podľa zvoleného módu mení svoju charakteristiku motor, riadenie, osemstupňová automatická prevodovka a aj podvozok. V základnom režime Strada, určenom na cestu, sa výška podvozka automaticky prispôsobuje rýchlosti a situácii. V režime Sport podvozok klesne nižšie a riadenie je precíznejšie. Ešte ostrejšie nastavenie ponúka režim Corsa, navrhnutý pre jazdu na okruhu. Po zvolení režimu Terra (off road) alebo Sabia (piesok) sa podvozok Lamborghini výraznejšie zdvihne. V ponuke je ešte režim Neve pre jazdu na snehu.

Lamborghini Urus
Lamborghini

Vnútrajšku dominujú šesťuholníkové tvary. Okrem výduchov klimatizácie ho nájdeme na digitálnom prístrojovom paneli, v okolí centrálneho displeja a ovládačov na stredovom tuneli. Rovnaký tvar má aj stred volantu. Zaujímavou časťou je v podstate celý stredový tunel počnúc ovládačom prevodovky, cez prepínač jazdných režimov, až po dvojicu displejov, pri pohľade na ktoré sme si nemohli nespomenúť na interiér nového Audi A8.

Lamborghini Urus
Lamborghini

Nečakali sme, že pri “Lambe“ nás niekedy bude zaujímať praktický pohľad na vozidlo. Urus je však plnohodnotné SUV so všetkými plusmi v oblasti praktických riešení. Nechýbajú tu úchyty na detskú sedačku ISOFIX a zadné sedadlá sú sklápateľné. Objem batožinového priestoru tak môže narásť zo 616 l až na 1596 l. Takže, kto hľadá pomerne praktické, ale hlavne rýchle auto a nájde v prasiatku dosť na odporúčanú európska cenu 171 429 eur + daň, má o ďalšiu alternatívu navyše.

Tagy

Pokračovať v čítaní