Autosuv.sk

Novinky SUV

Lexus modernizoval svoje SUV UX

Novinkou je výbava F SPORT DESIGN, ale vylepšením prešiel aj infotainment a dotyková obrazovka, ktorá je teraz bližšie v dosahu šoféra.
Lexus modernizoval svoje SUV UX

Lexus uvádza na trh balík vylepšení svojho kompaktného SUV UX, ktorého súčasťou budú väčšie možnosti výberu štýlu, vylepšenia v oblasti multimédií a konektivity a nový športový stupeň výbavy F SPORT Design.

Nové multimediálne systémy

Prepracovaný modelový rad UX využíva nové multimediálne systémy, ktoré poskytujú rýchlejšiu odozvu, intuitívnejšie ovládanie zamerané na človeka a rozšírenú funkčnosť. Podľa stupňa výbavy sú modely vybavené displejom s uhlopriečkou 8 alebo 12 palcov, pričom doterajšie ovládanie pomocou dotykovej plochy teraz nahradila technológia dotykovej obrazovky.

Nové displeje sú na prístrojovom paneli posunuté o 143 mm dopredu, vďaka čomu sú bližšie a hlavne v lepšom dosahu vodiča. Zobrazujú ostrejšiu grafiku – na 12-palcovej obrazovke vo vysokom rozlíšení. Vyšší výkon má priniesť rýchlejšie reakcie na príkazy.

V štandardnej výbave je obsiahnutá cloudová navigácia s funkciou stáleho pripojenia „always connected“, ktorá zabezpečuje prístup k aktuálnym dopravným informáciám na uľahčenie plánovania ciest. Systém s uhlopriečkou 12 palcov má zabudovanú navigáciu, takže je k dispozícii aj v oblastiach, kde nie je dostupné cloudové pripojenie.

Nový systém rozpoznávania hlasu ponúka aj možnosť používania palubného asistenta „Hey Lexus“. Dokáže sa prepojiť s informáciami v cloude, takže je možné spýtať sa ho napríklad na ceny pohonných hmôt v okolí a ďalšie miestne informácie. Je naprogramovaný tak, aby lepšie rozumel konverzačným výrazom a lepšie rozpoznával príkazy človeka, keď je v pozadí hluk.

Integrácia smartfónov prostredníctvom systémov Apple CarPlay (bezdrôtové pripojenie) alebo Android Auto (káblové pripojenie) je súčasťou štandardnej výbavy. V priestore na stredovej konzole, kde bývala dotyková plocha na ovládanie multimédií, sa teraz nachádzajú ovládacie prvky na vyhrievanie predných sedadiel alebo, ak nie sú v špecifikácii, praktický malý odkladací priestor.

Nový stupeň výbavy F SPORT Design

Novým prírastkom modelového radu UX je stupeň výbavy F SPORT Design. Vyznačuje sa vretenovitou mriežkou chladiča so sieťovinovým vzorom v tvare písmena L. Zadný nárazník má taktiež dizajn špecifický pre model F SPORT s čiernym strešným spojlerom a ozdobnými lištami okolo združených svetiel.

18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin majú 10-lúčový dizajn a povrchovú úpravu v tmavej metalíze. Medzi ďalšie štandardné špecifikácie modelu F SPORT Design patrí čalúnenie sedadiel zo syntetickej kože, vyhrievané predné sedadlá, dvojzónová automatická klimatizácia, spätná kamera, automatické stierače a svetlomety LED s automatickými diaľkovými svetlami.

Súčasťou štandardnej výbavy Leus UX F SPORT je adaptívne variabilné odpruženie (AVS). Riadiaci systém AVS je upravený tak, aby v prípade, že si to podmienky vyžadujú, dochádzalo k plynulému prechodu na vysokú tlmiacu silu, a teda k menej prudkej zmene správania vozidla. Vyladením systému sa zároveň zmiernili vibrácie vysokej a strednej frekvencie.

Tuhosť a asistenčné systémy

Medzi vylepšenia modelu pre rok 2022 patria opatrenia na ďalšie zvýšenie tuhosti karosérie v podobe dodatočných bodových zvarov a pevnejšej oceľovej výstuže zadných dverí. Modernizácia súpravy bezpečnostných technológií Lexus Safety System + v modeli UX priniesla vylepšenie prednárazového bezpečnostného systému.

Vozidlo je teraz vybavené asistentom pri odbočovaní na križovatke, ktorý zaisťuje bezpečné odbočovanie doľava i doprava v premávke cez križovatku, a tiež asistentom núdzového riadenia, ktorý pomáha vodičovi riadiť vozidlo tak, aby sa vedel vyhnúť prekážkam a nevyšiel pritom zo svojho jazdného pruhu. Adaptívny tempomat využíva funkciu zníženia rýchlosti v zákrutách, ktorá automaticky prispôsobuje rýchlosť vozidla polomeru zákruty na ceste.

Na motorizáciách sa nezmenilo nič. Verziu UX 250h poháňa hybridná jednotka štvrtej generácie s výkonom 135 kW, ktorej základným kameňom je 2,0-litrový benzínový štvorvalec. Takmer identický motor využíva aj verzia UX 200, samozrejme, bez pomocného elektromotora.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní