
Mercedes CLA absolvoval svoju premiéru v marci tohto roka a teraz spoznávame aj praktickejšiu verziu Shooting Brake. Celá predná časť až po B-stĺpik ostáva identická, zmenila sa až zadná časť s dôrazom na vnútorný priestor.
V porovnaní s minulou generáciou je vozidlo väčšie v každom smere a má aj dlhší rázvor náprav. Napriek tomu má o 30 l menší kufor s objemom 455 l. Elektrické verzie si to kompenzujú úložným priestorom pod prednou kapotou s objemom 101 l.
Panoramatická strecha je voliteľne dostupná aj s novou funkciou zatmavenia. Vďaka nej je možné zmeniť priehľadnosť skla v priebehu 10 až 20 milisekúnd. Cestujúci si môžu vybrať medzi priehľadnou strechou pre jasný výhľad smerom nahor alebo nepriehľadnou strechou pre väčšie súkromie.
V interiéri prichádza Mercedes aj s jednou menšou zmenou, po ktorej (nielen my) voláme už roky. Menia sa ovládacie prvky na volante a vracajú sa naň aj mechanické ovládače. Hlasitosť rádia a upravenie rýchlosti tempomatu bude jednoduchšie. Na volante stále ostávajú aj dotykové plochy, ktoré je možné nahmatať bez nutnosti sklopiť zrak. Niektoré funkcie už nemožno ovládať z volantu. Vďaka tomu je celý systém jednoduchší, dotykové plochy väčšie a vďaka tomu ľahšie nahmatateľné.
Na trh sa najskôr dostane elektrická verzia. Model s označením CLA 250+ disponuje výkonom 200 kW a spolieha sa na batériu s kapacitou 85 kWh. Vďaka nej prejde na jedno nabitie 761 km (WLTP), čo je približne o 30 km menej ako sedan s rovnakou motorizáciou. Ešte o ďalších 30 km nižší dojazd má CLA 350 4Matic Shooting Brake s výkonom 260 kW.
Neskôr ponuku rozšíri aj verzia so spaľovacím motorom. Pôjde o mild hybridný model, spoliehajúci sa na motor s objemom 1,5 l. Najskôr však Mercedes uvedie na trh elektrické verzie, a aj na tie si v Európe počkáme do marca 2026, kedy je v pláne oficiálne uvedenie modelu CLA Shooting Brake na trh.