Autosuv

Novinky SUV

Mercedes EQC 4x4² - aj "elektrika" môže byť zábavná a schopná v teréne

Terénny prototyp Mercedesu EQC 4x4² má vyšší podvozok ako Trieda G. Vo videu plní funkciu vodného vleku pre wakeboarding.
Mercedes EQC 4x4² - aj "elektrika" môže byť zábavná a schopná v teréne

Pri elektrických modeloch vládnu rôzne predsudky. Mnohí očakávajú nudné autá bez štipky zábavy za volantom, teda okrem poriadneho elektrického zrýchlenia. Tieto predsudky chce novým videom zbúrať Mercedes, ktorý v ňom predstavuje prototyp modelu EQC 4x4². Elektrické SUV sa vďaka viacerým úpravám mení na na offroadový špeciál.  Vozidlo dostalo portálové nápravy a podvozok zdvihnutý zo štandardných 140 mm na 293 mm. Len pre predstavu, to je o 23 mm vyššie ako v prípade Triedy G. Vyšší postoj znamená aj lepšiu brodivosť, prebrodenie vody, hlbokej maximálne 40 cm, však až tak neohúri. Prototyp EQC 4x4² dostal 20-palcové kolesá a pneumatiky s rozmerom 285/ R20. 

Vo videu sa predvádza v teréne, nevyhýba sa ani driftovaniu, no hlavne preberá funkciu vodného vleku. V hlavnej úlohe sa popri Mercedese EQC 4x4² predviedla wakeboardová majsterka sveta, Sanne Meijer. Celú akciu si môžete pozrieť vo videu nižšie. Zlou správou nakoniec je, že prototyp terénneho elektrického SUV sa v takejto podobe zrejme nedostane do výroby. Reálnejšou možnosťou je trochu civilnejšia verzia. V každom prípade Mercedes chce ukázať, že aj elektrická budúcnosť môže byť zábavná.

 

Obrázky

Pokračovať v čítaní