Autosuv.sk

Novinky SUV

Mercedes G prichádza s vylepšenou technikou a "Transparentnou kapotou"

Motory sú teraz mierne elektrifikované a kapota sa vďaka trojici kamier a virtuálnej realite stáva priehľadnou.
Mercedes G prichádza s vylepšenou technikou a "Transparentnou kapotou"

Mercedes Triedy G prichádza na trh s radou vylepšení, ale na prvý pohľad ho od predchodcu len ťažko odlíšime. Zmeny nastali len v detailoch a bol to od začiatku zámer dizajnérov. Trieda G si drží svoje hranaté tvary už desaťročia a zmeny vzhľadu sú viac menej vynútené len s príchodom novej techniky a nových funkcií.

Mikrozmenou prešli predné stĺpiky s cieľom zlepšiť aerodynamiku. Okrem toho je upravený predný nárazník a tiež maska chladiča. Do oblasti nárazníka bola presunutá predná kamera, ktorá zabezpečuje lepší výhľad na terénne nerovnosti.

Spolu s kamerami v zrkadlách tvorí tri doplnkové oči vodiča, ktoré mu umožňujú vidieť terén pod prednou časťou vozidla. Táto funkcia s názvom "Transparentná kapota" ukazuje vodičovi na centrálnom displeji virtuálny pohľad pod vozidlo. Vizualizácia jazdnej stopy navyše pomáha pri výbere optimálnej jazdnej dráhy.

Vďaka tomu môžu vodiči novej Triedy G včas reagovať, ak je to potrebné – napríklad pri prekážkach ako sú skaly alebo balvany. Táto funkcia vodičovi okrem toho pomáha aj optimálne odhadnúť vyvýšeniny, valy a priehlbiny, ktoré pre príliš ostrý uhol už viac nedokáže rozpoznať cez čelné sklo.

V interiéri sa čoraz viac prejavuje digitalizácia. Mercedes G dostal najnovšiu verziu infotainmentu MBUX a spolu s ním prvýkrát aj dotykový displej. Na želanie je k dispozícii funkcia KEYLESS-GO, temperované držiaky na nápoje a 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester.

Paleta motorov novej Triedy G je kompletne elektrifikovaná: v podobe mierne hybridného pohonu s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom ponúkajú zvýšený výkon a súčasne nižšiu spotrebu.

Okrem modelu Mercedes-AMG G 63 je na výber k dispozícii aj model Mercedes-Benz G 500 a model Mercedes-Benz G 450 d. Mercedes-Benz G 500 prichádza s 3,0-litrovým šesťvalcovým radovým motorom s dvojitým preplňovaním pomocou turbodúchadla a elektrickým prídavným kompresorom. Benzínový motor dosahuje výkon 330 kW (449 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm. Integrovaný štartovací generátor poskytuje krátkodobo prídavný výkon 15 kW (20 k) a krútiaci moment 200 Nm.

Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. Ponuku motorov završuje šesťvalcový dieselový motor v modeli Mercedes-Benz G 450 d. Tento agregát dosahuje výkon 270 kW (+15 kW) (367 k + 20 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 750 (+200) Nm. Tento agregát bol v minulosti ponúkaný bez elektrifikácie pod označením G 400 d. Práve elektrifikácia, a tým aj zlepšenie parametrov pohonu bola dôvodom pre nové označenie 450 d.

Prenos sily zabezpečuje automatická prevodovka 9G-TRONIC s meničom, ktorá je špeciálne prispôsobená požiadavkám terénnej ikony. Vďaka trom snímačom otáčok sú možné takzvané povkladané zmeny prevodových stupňov, pri ktorých je v závislosti od jazdnej situácie možné preskočiť viacero prevodových stupňov.

Hnací moment je rozdelený v pomere 40 percent na prednú nápravu a 60 percent na zadnú nápravu. Vďaka terénnej redukcii sa výrazne zvýšia krútiace momenty na hnacích kolesách počas jázd mimo spevnených ciest. Terénnu redukciu možno v režime prevodovky N zaradiť spínačom REDUKCIE (LOW RANGE) až do rýchlosti 40 km/h. Prevodový pomer rozdeľovacej prevodovky sa v porovnaní s režimom HIGH RANGE zmení z 1,00 na 2,93. Prepnúť režim LOW RANGE na HIGH RANGE možno do rýchlosti 70 km/h.

Na slovenskom trhu je nová Trieda G v ponuke od 133 764 eur a to vrátane záruky predĺženej na 6 rokov alebo do najazdenia 200 000 km.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní