Autosuv.sk

Novinky SUV

Mercedes GLE sa predstavil už aj vo verzii Coupé

Coupé má od GLE SUV o 60 mm kratší rázvor náprav a samozrejme, odlišný tvar. Mercedes rovno ukázal aj výkonnú verziu AMG GLE Coupé 53.
Mercedes GLE sa predstavil už aj vo verzii Coupé

Coupé má od GLE SUV o 60 mm kratší rázvor náprav a samozrejme, odlišný tvar. Mercedes rovno ukázal aj výkonnú verziu AMG GLE Coupé 53.

Prvýkrát sa nový Mercedes GLE Coupé predvedie verejnosti už o pár dní na autosalóne vo Frankfurte. Fotografie a základné informácie však poznáme už dnes. V porovnaní s predchodcom je nová generácia o 39 mm dlhšia a zanedbateľných 7 mm širšia. Rázvor náprav je dlhší o 20 mm, ale stále ostáva o 60 mm kratší v porovnaní s GLE SUV. Tvary vozidla nie sú žiadnym (zásadným) prekvapením. Smerom dozadu klesajúca strecha, ľahký športový nádych a masívne proporcie sú dnes už tradičnými ingredienciami pre namiešanie SUV Coupé. Zdanlivo nezlúčiteľné prinieslo automobilkám predajný úspech.

Mercedes GLE Coupé

Interiéru dominuje dvojica displejov s uhlopriečkou aź 12,3 palca. Na prvý pohľad je kompletne prebratý z GLE SUV. Na rozmerné obrazovky nadväzujú veľké výduchy klimatizácie. Celý prístrojový panel je orientovaný na vodiča. Mercedes sa chváli množstvom odkladacích priestorov s celkovým objemom 40 l. Kufor vzadu ponúka priestor pre 655 l vzduchu, po sklopení delených sedadiel v pomere 40:20:40 narastie batožinový priestor na 1790 l. Samozrejmosťou je využitie najnovších technológií vrátane multimediálneho systému MBUX a moderných asistenčných systémov.

Mercedes GLE Coupé

O komfort posádky sa postará príplatkové vzduchové pruženie Airmatic a hlavne systém E-Active Body Control (E-aktívne ovládanie pohybu karosérie). Systém dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Takto pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom a v priečnom smere, ale aj proti vertikálnemu pohybu.

Základnými motormi pri uvedení na trh budú výkonné naftové šesťvalce. Verzia 350 d 4Matic produkuje výkon 200 kW a krútiaci moment 600 Nm. Ešte lepšie je na tom model 400 d 4Matic s výkonom 243 kW a krútiacim momentom 700 Nm. Naftové motory teda s výkonom nebudú mať problém, musia sa však skloniť pred benzínovou verziou AMG GLE Coupé 53 4Matic+ (galéria 2). Šesťvalec s objemom 3,0 l ponúkne výkon až 320 kW a krútiaci moment 520 Nm. Tu však limity vozidla nekončia, keďže systém EQ Boost dokáže na krátky čas prostredníctvom štartér-generátora zvýšiť výkon o 16 kW a krútiaci moment o 250 Nm. Vozidlo vyšprintuje na rýchlosť 100 km/h v priebehu 5,3 s. Všetky spomínané motory budú spolupracovať s 9-stupňovou prevodovkou. Vozidlo s označením AMG 53 sa však spoľahne na rýchlejšiu a športovejšiu prevodovku Speedshift TCT 9G. V blízkej budúcnosti by sme sa mali dočkať aj ešte výkonnejšieho GLE Coupé s označením AMG 63. Na cesty sa práve predstavená novinka dostane na jar budúceho roku.

Mercedes AMG GLE 53 Coupé

Tagy

Pokračovať v čítaní