Autosuv.sk

Novinky SUV

Mercedes predstavil svoje prvé elektrické SUV EQC

Dojazd elektromobilu na jedno nabitie je 450 km podľa zastaralého spôsobu merania NEDC. V skutočnosti tak prejde zrejme niečo medzi 300 až 350 km.
Mercedes predstavil svoje prvé elektrické SUV EQC

Dojazd elektromobilu na jedno nabitie je 450 km podľa zastaralého spôsobu merania NEDC. V skutočnosti tak prejde zrejme niečo medzi 300 až 350 km.

Mercedes ukázal svetu svoje prvé elektrické SUV EQC. S výrobou sa začne až v budúcom roku a dovtedy novinka podstúpi množstvo testov, ale už teraz vieme podstatné informácie o novom elektromobile. Pre predstavu s dĺžkou 4 761 mm je o necelých 6 cm kratšie od modelu GLE, zároveň je však výrazne nižšie. Už na prvý pohľad pôsobí vozidlo masívne a vyvoláva dojem vysokej hmotnosti. Displej na váhe ukáže v tomto prípade viac ako 2,4 t, čo nie je málo, ale ani veľa, keďže pod podlahou sa ukrývajú batérie s kapacitou 80 kWh. Mercedes v prípade akumulátora myslel hlavne na bezpečnosť pri nehode. Akumulátor je chránený rámom, pod ktorým sa ešte nachádzajú deformačné prvky, ktoré v prípade silného bočného nárazu dokážu pohltiť pôsobiace sily. V prednej časti sa zas nachádza ochranný štít, aby k batériám neprenikli cudzie predmety. Vysokovoltová napäťová sústava sa po rozpoznanej závažnosti nehody samočinne vypne, buď zvratne alebo nezvratne. Okrem toho sú vytvorené odpojovacie miesta, na ktorých záchranári môžu manuálne deaktivovať vysokovoltovú sústavu.

Najdôležitejšou informáciou v prípade elektromobilu je dojazd na jedno nabitie. EQC zvládne bez nabíjania viac ako 450 km podľa zastaralého cyklu NEDC, v skutočnosti môžeme očakávať niečo medzi 300 - 350 km. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 110 kW. V praxi to znamená 40 minútové čakanie pri nabíjaní z 10 % kapacity  na 80 %. Vozidlo však možno nabíjať aj doma zo zásuvky vďaka zabudovanej nabíjačke s výkonom 7,4 kW. Čas nabíjania to však výrazne predĺži.

Mercedes EQC (5.9.2018) (14 obrázkov v galérii)

O pohon vozidla sa starajú dva elektromotory so spoločným výkonom 300 kW a maximálnym krútiacim momentom 765 Nm. Predný elektromotor pomáha pri ľahkom až strednom zaťažení a o dynamiku sa stará zadný motor. Šofér má pri jazde na výber päť režimov jazdy: Comfort, Eco, Max Range (maximálny dojazd), Sport a Individual. Pri úsporných režimoch navádza vodiča k ekonomickej jazde aj špeciálny taktilný plynový pedál. Šofér dotykom na pedáli cíti, kedy je ešte jazda úsporná. Režim znovuzískavania energie pri spomaľovaní nastavuje páčkami pod volantom.

Mercedes EQC
Mercedes

Interiér vozidla má typické prvky Mercedesu. Stačí sa pozrieť na veľkú dvojicu displejov, volant, ovládač multimediálneho systému, či ovládacie prvky slúžiace na nastavovanie sedadiel a hneď je jasné, že človek sedí v Mercedese. Od ostatných modelov sa však elektromobil predsa len odlišuje. Novinkou je rebrovaná vrchná hrana prístrojovej dosky. Za hlavný vizuálny vrchol pokladajú dizajnéri Mercedesu kazetu s vysokým leskom v strednej časti, v ktorej sú umiestnené ploché ventilačné výduchy s lamelami v tvare kľúča vo farbe ružového zlata.

Mercedes EQC
Mercedes

Nový Mercedes EQC sa začne vyrábať v budúcom roku v závode v Brémach. Súbežne s tým už Mercedes rozbieha aj výrobu vlastných akumulátorov pre EQC v závode Kamenz pri Drážďanoch.

Tagy

Pokračovať v čítaní