Autosuv.sk

Novinky SUV

Mercedes predstavil výkonnú verziu menšieho SUV GLB s označením AMG 35 4Matic

Pod označením AMG 35 sa skrýva už známy výkonný benzínový dvojliter. Tentokrát ho Mercedes spojil s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Mercedes predstavil výkonnú verziu menšieho SUV GLB s označením AMG 35 4Matic

Pod označením AMG 35 sa skrýva už známy výkonný benzínový dvojliter. Tentokrát ho Mercedes spojil s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

S predajom Mercedesu GLB sa začne koncom tohoto roku. Prvé kompaktné vozidlo značky, vybavené príplatkovým tretím radom sedadiel, príde od začiatku predaja s ponukou dvoch benzínových a troch naftových motorov. Medzičasom sme už spoznali aj jeho slovenskú cenu. Najlacnejší naftový model GLB 180 d bude začínať na sume tesne pod hranicou 40-tisíc eur. Presne na opačnú stranu cenníka by sa mala zaradiť verzia AMG GLB 35 4Matic, ktorú Mercedes predstavuje práve teraz. Pôjde o výkonný model, nič by však nemal stratiť zo svojich praktických vlastností.

Aj GLB 35 4Matic ponúkne v rámci príplatkovej výbavy tretí rad sedadiel pre pasažierov s výškou do 1,68 m. Sedadlá v druhom rade sú pre ľahšie nastupovanie posuvné a delené v pomere 40:60. Tretí rad sedadiel možno sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. To podstatné sa však udialo pod kapotou, kde sa dostal prepĺňaný benzínový motor s objemom 2,0 l. S výkonom 225 kW a s krútiacim momentom 400 Nm robí z malého SUV poriadne svižné auto. Na stovku zrýchli v priebehu 5,3 s. Motor s rovnakým označením a parametrami využívajú už viaceré modely značky. Rozdiel je, že Mercedes v tomto prípade nestavil na 7-stupňovú, ale 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku Speedshift DCT 8G. Počas preraďovania smerom hore dochádza k čiastočnému prerušeniu spaľovania, čo je doprevádzané charakteristickým športovým zvukom.

Súčasťou základnej výbavy je funkcia Race Start, ktorá umožňuje ideálne "odpálenie" z miesta. Vozidlo vďaka nej predvedie ideálny štart s maximálnou možnou akceleráciou. Počas jazdy si môže šofér zvoliť jeden z piatich režimov (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ a Individual). Športový pohon všetkých kolies mení svoju charakteristiku podľa zvoleného režimu a vonkajších podmienok. Vozidlo vie potom využívať na pohon výlučne kolesá prednej nápravy, opačným extrémom je rozdelenie krútiaceho momentu medzi predok a zadok v pomere 50:50.

Mercedes AMG GLB 35 4Matic (25 obrázkov v galérii)

AMG pruženie je nastavené s dôrazom na rýchly prejazd zákrut s minimálnym náklonom karosérie. Podľa Mercedesu je GLB 35 4Matic vďaka tomu bezpečné a správaním vo vysokom tempe dobre predvídateľné. Úpravy vozidla sa, samozrejme, dotkli aj brzdovej sústavy. Vpredu spomaľujú liatinové kotúče s rozmerom 350 x 34 mm štvorpiestikové pevné strmene. Vzadu si s menším kotúčom 330 x 22 mm poradia jednopiestikové plávajúce strmene. Dostupná ponuka diskov je v prípade modelu GLB 35 rozšírená o ďalšie varianty vo veľkosti od 19 do 31-palcov.

Tagy

Pokračovať v čítaní