Autosuv.sk

Novinky SUV

Modernizovaný Mercedes GLC pomôže vodičovi s vytváraním uličky pre záchranárov

Modernizácia priniesla Mercedesu GLC len menšie zmeny dizajnu. Na druhej strane dostal systém MBUX, nové motory a nemecký výrobca tradične kládol dôraz aj na asistenčné systémy.
Modernizovaný Mercedes GLC pomôže vodičovi s vytváraním uličky pre záchranárov

Modernizácia priniesla Mercedesu GLC len menšie zmeny dizajnu. Na druhej strane dostal systém MBUX, nové motory a nemecký výrobca tradične kládol dôraz aj na asistenčné systémy.

Pred blížiacim sa autosalónom v Ženeve odhalil Mercedes modernizovaný model GLC. Tak ako je pri facelifte zvykom, výraznejších zmien dizajnu sme sa nedočkali. Pri podrobnejšom pohľade si môžeme všimnúť novú masku s dvoma vodorovnými lištami, prevzatú z modelu GLE. Mierne zmeny sa dotkli aj predného nárazníka a svetiel vpredu aj vzadu.

Mercedes

Vo vnútri má GLC najnovšiu verziu volantu, 10,25-palcový voľne stojaci displej a za príplatok aj digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca. Podľa vzoru triedy A za zmenil aj ovládač na stredovom tuneli. Klasické Mercedes riešenie, ktoré poznáme roky, postupne v jednotlivých modeloch nahrádza touchpad. Do štandardnej výbavy sa dostal systém MBUX, ktorý mal rovnako ako touchpad premiéru v Mercedese triedy A. Systém MBUX umožňuje ovládať jednotlivé funkcie infotainmentu hlasom, ba aj gestami. Od začiatku predaja bude modernizované SUV ponúkané s piatimi motorizáciami. Vo všetkých prípadoch pôjde o štvorvalce (dva benzínové a tri naftové), poháňajúce všetky štyri kolesá. Maximálny výkon sa pohybuje od 120 kW do 190 kW. Motory využívajú 48 V systém a štartér generátor kvôli rekuperácii energie a šetreniu paliva. V niektorých fázach jazdy môže byť motor úplne vypnutý. Novinkou pre GLC je systém Dynamic Body Control, ktorý v každom momente individuálne upravuje pruženie na jednotlivé kolesá podľa potreby.

Mercedes GLC 2019 (19 obrázkov v galérii)

Mercedes patrí medzi špičku automobilového priemyslu v zavádzaní asistenčných a bezpečnostných systémov. Prejavilo sa to aj v modernizovanom GLC, ktoré môže byť vybavené naozaj veľkou paletou asistenčných systémov. Okrem tradičných asistentov môžeme spomenúť aktívnu podporu šoféra natočením volantu pri vyhýbacom manévri. Aktívny asistent natáčania volantu okrem pomoci šoférovi pri zotrvaní vo svojom pruhu pomôže aj pri vytváraní uličky pre záchranné vozidlá. Na viacpruhových cestách pri rýchlostiach do 60 km/h naviguje auto viac ku čiare. Okrem čiar monitoruje aj okolie vozidla. V zahraničí je na viacpruhových cestách bežnou praxou, že sa vodiči pri nízkych rýchlostiach posúvajú nabok a vytvárajú uličku pre prípadný prejazd záchranných zložiek. Vďaka novým asistenčným systémom sa tak snáď začne diať aj na Slovensku.

Tagy

Pokračovať v čítaní