Autosuv.sk

Novinky SUV

Nio ES8 je lacným konkurentom pre Teslu Model X

Pojem lacný platí v porovnaní cien s Teslou. Teoretický dojazd verzie s vyššou kapacitou batérií je 500 km. Čínske SUV ponúka slušné zrýchlenie a sedem plnohodnotných miest na sedenie.
Nio ES8 je lacným konkurentom pre Teslu Model X

Pojem lacný platí v porovnaní cien s Teslou. Teoretický dojazd verzie s vyššou kapacitou batérií je 500 km. Čínske SUV ponúka slušné zrýchlenie a sedem plnohodnotných miest na sedenie.

Čínska značka Nio bola založená až v roku 2014. To však nie je dôvod, aby sme ju podceňovali. Dostatok kapitálu, a toho je v Číne dosť, spraví pri vývoji auta zázrak na počkanie. Vývoj síce potrebuje čas, ale mnohé veci dnes vyvíjajú externí dodávatelia a automobilka si v podstate vyberie, čo potrebuje. Zladí to do jedného celku a elektromobil, ktorý minimálne na papieri môže konkurovať Tesle, je na svete. Značka Nio nedávno začala s predajom sedemmiestneho elektrického SUV ES8 a predviedla ho pred zákazníkmi v Pekingu.

V tvrdej konkurencii sa chce presadiť ponukou plnohodnotných siedmich miest na sedenie, pohonom všetkých kolies, hliníkovou karosériou a vzduchovým podvozkom. To všetko za cenu 448 000 jüan, čo je v prepočte 57 400 eur. Nové Nio ES8 tak stojí približne polovicu oproti Tesle Model X. Dva elektromotory, umiestnené na prednej a zadnej náprave, pritom pomôžu čínskemu vozidlu zrýchliť na 100 km/h za približne 4,4 s. Batérie s kapacitou 70 kWh zas umožnia papierový dojazd na jedno nabitie 350 km. V praxi treba ale počítať asi s 250 až 270 km dojazdom. K dispozícii je aj verzia s papierovým dojazdom 500 km (reálne asi 400 km).

 

zdroj: Nio

Proces doplnenia energie sa skráti na tri minúty. Platí to ale iba v prípade rýchlej výmeny vybitých batérií za nabité. Pri dobíjaní v núdzi pomôže akási mobilná nabíjačka. V praxi ide o servisné vozidlo, ktoré pricestuje k zákazníkom. Čo však zatiaľ nepoznáme, je skutočný čas nabíjania. Pri porovnávaní s Teslou hovoríme stále len o papierových údajoch a nie o (našich) reálnych skúsenostiach. 

V teoretickej rovine si Nio verí aj v oblasti autonómnej jazdy. Množstvo kamier a senzorov umožňuje automatizovanú jazdu po diaľniciach. V tomto prípade sa automobilka opäť mohla spoľahnúť na veľkých dodávateľov technológií v automobilovom priemysle. Nio ES8 sa zatiaľ predáva v Číne a je otázne, či sa časom dostane aj na európsky trh.

Tagy

Pokračovať v čítaní