
Nový Nissan Leaf sme už čiastočne spoznali vďaka viacerým správam, ktoré japonská značka postupne zverejňovala. Chýbali nám hlavne tie najpodstatnejšie informácie týkajúce sa dojazdu. Nissan až dnes potvrdil dávnejšie zvesti o dojazde 600 km, ale poďme poporiadku.
Nový Leaf bude k dispozícii s dvojicou batérií. Menšia s kapacitou 52 kWh mu umožní prejsť na jedno nabitie 436 km, väčšia s kapacitou 75 kWh až 604 km. Predstavitelia Nissanu už pred predstavením vozidla zdôrazňovali najmä dojazd vozidla na diaľnici a schopnosť zvládnuť bez výraznejšieho zdržania aj diaľničné presuny dlhé 800 km. Týka sa to, samozrejme, vozidla s väčšou batériou.
Dojazd pri diaľničnom tempe je tradične achillovou pätou elektromobilov. Leaf zvládne na jedno nabitie 330 km pri rýchlosti 130 km/h. Počas 800 km trasy sa tak musí minimálne dvakrát zastaviť na nabíjacej stanici a stráviť tam 30 minút - teda čas potrebný pre nabitie na 80 %.
Dve zastavenia na tak dlhej trase môžeme považovať za štandardné, len sú o niečo dlhšie, a tým predlžujú čas presunu. Podmienkou je, aby bola na trase dostatočne hustá sieť staníc a šofér mohol zastaviť a nabíjať v momente, keď sa jeho dojazd blíži k nule. Takže v teoretickej rovine zvládne Leaf 800 km na diaľnici v celkom dobrom čase, ale v praxi to nemusí byť vždy ideálne.
Maximálny nabíjací výkon batérie je 150 kW (platí pre batériu s kapacitou 75 kWh) a za 30 minút nabíjania stúpne jej dojazd o 417 km. Samozrejme, pri vyššej diaľničnej spotrebe je to výrazne pod 300 km.
Dojazd 330 km pri rýchlosti 130 km/h je v tomto momente výrazný nadpriemer a Leaf zaň vďačí najmä dobrej aerodynamike s koeficientom odporu 0,25.
Leaf sa svojou veľkosťou zaradí medzi vozidlá nižšej strednej triedy, napriek tomu Nissan sľubuje veľký vnútorný priestor a kufor s objemom 437 l. Nebyť dvojice veľkých 14,3-palcových displejov, tak palubná doska pôsobí veľmi jednoducho až prázdno.
Dvojramenný volant má klasické tlačidlá na ovládanie najčastejšie používaných funkcií. Horšie je na tom z pohľadu ovládania s dotykovými tlačidlami klimatizácia. Stredový tunel je kratší, čím otvára viac priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca. Ovládanie prevodovky je na palubnej doske a hneď vedľa sa nachádza aj tlačidlo "e-Pedal" pre aktivovanie funkcie ovládania vozidla jedným pedálom.
Nový Nissan Leaf sa bude vyrábať v Británii, konkrétne v meste Sunderland. Poslednou dôležitou nezodpovedanou otázkou je cena vozidla.