Autosuv.sk

Novinky SUV

Nissan Leaf oficiálne predstavený s diaľničným dojazdom 330 km

Kompaktný elektromobil prejde na jedno nabitie až 600 km, pri rýchlosti 130 km/h klesne dojazd na 330 km.
Nissan Leaf oficiálne predstavený s diaľničným dojazdom 330 km

Nový Nissan Leaf sme už čiastočne spoznali vďaka viacerým správam, ktoré japonská značka postupne zverejňovala. Chýbali nám hlavne tie najpodstatnejšie informácie týkajúce sa dojazdu. Nissan až dnes potvrdil dávnejšie zvesti o dojazde 600 km, ale poďme poporiadku.

Nový Leaf bude k dispozícii s dvojicou batérií. Menšia s kapacitou 52 kWh mu umožní prejsť na jedno nabitie 436 km, väčšia s kapacitou 75 kWh až 604 km. Predstavitelia Nissanu už pred predstavením vozidla zdôrazňovali najmä dojazd vozidla na diaľnici a schopnosť zvládnuť bez výraznejšieho zdržania aj diaľničné presuny dlhé 800 km. Týka sa to, samozrejme, vozidla s väčšou batériou.

Dojazd pri diaľničnom tempe je tradične achillovou pätou elektromobilov. Leaf zvládne na jedno nabitie 330 km pri rýchlosti 130 km/h. Počas 800 km trasy sa tak musí minimálne dvakrát zastaviť na nabíjacej stanici a stráviť tam 30 minút - teda čas potrebný pre nabitie na 80 %.

Dve zastavenia na tak dlhej trase môžeme považovať za štandardné, len sú o niečo dlhšie, a tým predlžujú čas presunu. Podmienkou je, aby bola na trase dostatočne hustá sieť staníc a šofér mohol zastaviť a nabíjať v momente, keď sa jeho dojazd blíži k nule. Takže v teoretickej rovine zvládne Leaf 800 km na diaľnici v celkom dobrom čase, ale v praxi to nemusí byť vždy ideálne.

Maximálny nabíjací výkon batérie je 150 kW (platí pre batériu s kapacitou 75 kWh) a za 30 minút nabíjania stúpne jej dojazd o 417 km. Samozrejme, pri vyššej diaľničnej spotrebe je to výrazne pod 300 km.

Dojazd 330 km pri rýchlosti 130 km/h je v tomto momente výrazný nadpriemer a Leaf zaň vďačí najmä dobrej aerodynamike s koeficientom odporu 0,25.

Leaf sa svojou veľkosťou zaradí medzi vozidlá nižšej strednej triedy, napriek tomu Nissan sľubuje veľký vnútorný priestor a kufor s objemom 437 l. Nebyť dvojice veľkých 14,3-palcových displejov, tak palubná doska pôsobí veľmi jednoducho až prázdno.

Dvojramenný volant má klasické tlačidlá na ovládanie najčastejšie používaných funkcií. Horšie je na tom z pohľadu ovládania s dotykovými tlačidlami klimatizácia. Stredový tunel je kratší, čím otvára viac priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca. Ovládanie prevodovky je na palubnej doske a hneď vedľa sa nachádza aj tlačidlo "e-Pedal" pre aktivovanie funkcie ovládania vozidla jedným pedálom.

Nový Nissan Leaf sa bude vyrábať v Británii, konkrétne v meste Sunderland. Poslednou dôležitou nezodpovedanou otázkou je cena vozidla.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní