Autosuv.sk

Novinky SUV

Nissan ukázal nový X-Trail, spoľahne sa na hybrid

Zatiaľ sme mohli spoznať len verziu určenú pre japonský trh, ale výraznejší rozdiel od európskeho modelu nečakáme.
Nissan ukázal nový X-Trail, spoľahne sa na hybrid

Japonský výrobca predstavil novú generáciu modelu X-Trail pre domáci trh. Pre nás je japonská verzia zaujímavá, pretože nám dáva pomerne presnú predstavu (ak sa vôbec v niečom líši) o budúcom európskom modeli X-Trail.

Nissan X-Trail príde opäť v 5 aj 7-miestnej verzii. O pohon sa postará hybridná jednotka e-Power, ktorú už poznáme z nového Nissanu Qashqai, nič iné v ponuke nebude. Ak sa za názvom e-Power schováva úplne rovnaká technika ako v modeli Qashqai, tak sa dočkáme trojvalcového prepĺňaného benzínového motora s objemom 1,5 l.

Spaľovací motor v tomto prípade slúži len ako generátor energie a zaujímavosťou je aj variabilný kompresný pomer. Zmena kompresného pomeru sa pohybuje medzi 8:1 a 14:1. Dosahuje sa to pohybom aktuátora, ktorý mení dĺžku zdvihu piestu podľa potreby výkonu.

Počas fázy jazdy s nízkou spotrebou energie – ako je konštantná rýchlosť s dobrým stavom nabitia batérie – bude kompresný pomer vyšší, čo optimalizuje spotrebu a emisie. Pri vysokých požiadavkách na energiu, na nabíjanie batérie alebo napájanie priamo do motora, sa aktivuje nižší kompresný pomer, čím sa maximalizuje výkon motora.

V Qashqai má spaľovací motor výkon 116 kW, kolesá prednej nápravy však poháňa elektromotor s výkonom 140 kW. Pri plnom výkone sa spolieha na energiu zo spaľovacieho motora a batérie s kapacitou 1,97 kWh. V prípade X-Trailu očakávame rovnaké parametre, ale okrem verzie s pohonom predných kolies je už potvrdená aj verzia e-4orce s pohonom všetkých kolies.

X-Trail dostane po vzore ostatných elektrifikovaných modelov značky aj funkciu e-Pedal. Po jej aktivovaní vozidlo po uvoľnení akcelerátora rekuperuje a brzdí. Použitie brzdového pedála je tak nutné iba pri potrebe intenzívneho spomalenia.

Vo vnútri vidno už na prvý pohľad modernejší interiér. Na stredovom tuneli nechýba ovládač prevodovky a otočný ovládač pre zmenu režimu jazdy. V strede palubnej dosky je dotykový displej s uhlopriečkou 12,3-palca a pred vodičom je rovnako veľký digitálny prístrojový panel. Okrem toho má k dispozícii 10,8-palcový head up displej.

Nový Nissan X-Trail príde do Európy ešte tento rok. Pre zaujímavosť na domácom trhu je ponúkaný s cenovkou v prepočte od 22 580 eur. Európske ceny však budú určite výrazne vyššie, veď dosluhujúca generácia začína u nás na sume 26 490 eur. Keď zoberieme do úvahy prítomnosť drahšej hybridnej jednotky a infláciu, tak sa suma podľa nášho odhadu vyšplhá na 35 000 eur a viac.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní