Autosuv.sk

Novinky SUV

Nová generácia Mercedesu GLA je väčšia. Nemci hneď ukázali aj výkonnú verziu AMG 35

Až o 10 cm je nové GLA vyššie, k tomu je aj širšie a má väčší rázvor náprav. Posádka tak získala väčší priestor takmer vo všetkých smeroch.
Nová generácia Mercedesu GLA je väčšia. Nemci hneď ukázali aj výkonnú verziu AMG 35

Až o 10 cm je nové GLA vyššie, k tomu je aj širšie a má väčší rázvor náprav. Posádka tak získala väčší priestor takmer vo všetkých smeroch.

Mercedes práve predstavil novú generáciu modelu GLA. V porovnaní s predchodcom ihneď upúta výška modelu. Novinka je o vyše 10 cm vyššia, čo sa má prejaviť výrazne väčším priestorom v oblasti hlavy pre posádku vpredu, posádka vzadu v tomto ohľade mierne stratila. Menším dielom k nárastu výšky prispelo aj posunutie podvozka vyššie nad cestu. Aj keď sa to nezdá, 9 mm navyše môže znamenať v teréne slušný rozdiel. Svetlá výška 143 mm však stále predurčuje model GLA jednoznačne na asfaltové cesty s možnosťou prejsť ľahký terén. Ak sa pozrieme ďalej na rozmery, tak zistíme, že v porovnaní s predchodcom je GLA o 14 mm kratšie a o 30 mm širšie, rázvor náprav je o 30 mm dlhší. Vo vnútri sa to prejavilo nárastom priestoru takmer vo všetkých smeroch a jednoduchšie je vymenovať oblasti, v ktorom si GLA pohoršilo. Okrem spomínaného priestoru pre hlavu pasažierov vzadu si pohoršila aj posádka vpredu, tentokrát v oblasti nôh (18 mm). Naopak, zadní pasažieri získali až 116 mm miesta pre nohy navyše. Kufor má po novom objem 435 l, to znamená 14 l navyše, keďže narástol do šírky aj hĺbky.

Asistenčné systémy

Dizajn vozidla pre nás nie je prekvapením. Prednej časti dominuje veľká predná maska s jednou horizontálnou lištou a veľkou trojcípou hviezdou. Dojem sily zvýrazňujú prelisy na prednej kapote. Pri pohľade zboku si zas možno všimnúť krátke previsy karosérie. Spodné a vrchné hrany okien sa smerom dozadu k sebe približujú s jednoznačným cieľom - navodiť dojem SUV kupé. Vo vnútri sme sa nedočkali prekvapení, interiér sa nesie v štýle, ktorý priniesol ako prvý model triedy A. Silnou stránkou sú asistenčné systémy, ktorých je tu naozaj veľké množstvo. Okrem tradičných tu nájdeme aj nadštandardné. Vozidlo napríklad pomáha šoférovi impulzom natočiť volant pri náhlom vyhýbaní sa prekážke, nechýba tu ani aktívny asistent pre zmenu jazdného pruhu, či asistent pre vytváranie uličky pre vozidlá záchranných zložiek. GLA ako prvé vo svojej triede ponúkne funkciu "umyvárka". Po jej aktivovaní vozidlo automaticky sklopí zrkadlá, zavrie všetky okná, vypne stierače, klimatizácia aktivuje vnútorný okruh a na displeji zobrazí celé okolie vozidla, aby šofér ľahšie trafil pod umývaciu linku. Pri rýchlosti nad 20 km/h sa funkcia automaticky deaktivuje.

Mercedes GLA (45 obrázkov v galérii)

Pohon 4Matic a motorizácie

Verzie s pohonom všetkých kolies 4Matic sú štandardne vybavené Off-Road balíkom. V rámci neho dostanú príplatkové Multibeam LED svetlá doplnkovú funkciu. Pri jazde v teréne sa aktivuje prisvecovanie do zákrut a svieti non-stop pre lepšiu orientáciu v prostredí. Súčasťou balíka je aj špeciálny jazdný režim, určený pre jazdu v teréne. Okrem toho dostáva vodič na displeji informácie o sklone stúpania a chýbať nemôže ani asistent zjazdu z kopca.

Vstupnou bránou do ponuky benzínových motorov je štvorvalec s objemom 1,33 l s funkciou deaktivácie valcov. S výkonom 120 kW rozhodne nepôjde o slabý motor. Detaily o ostatných motoroch Mercedes zatiaľ nezverejnil, ale ľahko si môžeme domyslieť budúcu ponuku. Stačí si prečítať nasledujúci článok o Mercedese GLB a bližšie sa pozrieť na jeho motory a hneď bude všetko jasné.

Ostré AMG 35

Čerešničkou nakoniec je ostrejšia verzia AMG GLA 35 4Matic, vďaka ktorej poznáme detaily ešte o jednom ďalšom motore. Špecifikácia nie je žiadnym prekvapením, veď GLA je v poradí siedmym a nateraz posledným modelom Mercedes s označením AMG 35. Benzínový štvorvalec s objemom 2,0 l produkuje výkon 225 kW a maximálny krútiaci moment dosahuje 400 Nm pri 3000 otáčkach. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v priebehu 5,1 s je do značnej miery ohurujúce, ale za väčšinou modelov AMG 35 o pár desatín zaostáva. Vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta sa tomu nemôžeme čudovať. Motor spolupracuje s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.Okrem výkonu dostala AMG verzia výraznejší vzhľad a odlišnú výbavu. Predok do veľkej miery kopíruje sesterský model AMG GLB 35. Trochu odlišné sú akurát predné svetlá a kraje masky chladiča.

Mercedes AMG GLA 35 4Matic (20 obrázkov v galérii)

Tagy

Pokračovať v čítaní