Toyota oficiálne predstavila novú generáciu modelu RAV4 v Japonsku a potvrdila, že obľúbené SUV vstupuje do ďalšej kapitoly s jasným dôrazom na dizajnovú rozmanitosť, elektrifikované pohony a výrazný technologický posun. Nová Toyota RAV4 bude dostupná v troch odlišných verziách, ktoré cielia na rozdielne typy zákazníkov – od elegantného mestského SUV až po dobrodružne ladený model pripravený aj na ľahší terén.
Tri dizajnové identity: Z, Adventure a GR SPORT
Toyota sa pri novej RAV4 rozhodla ísť cestou výraznej diferenciácie dizajnu.
Z: Elegantná a moderná tvár
Verzia Z stavia na sofistikovanom vzhľade a uhladených líniách. Prednej časti dominuje nový "hammerhead! dizajn. Nárazníky vo farbe karosérie a jemne štruktúrovaná maska chladiča vytvárajú trojrozmerný, prémiový dojem.
Zadná časť zaujme plynulým prepojením okna piatych dverí so svetlami, čím RAV4 pôsobí širšie a vizuálne stabilnejšie.

Adventure: Drsnejší charakter pre aktívnych
Verzia Adventure je odpoveďou Toyoty pre vodičov, ktorí chcú SUV s robustnejším imidžom. Vyšší predný "nos", výrazné plastové lemy blatníkov a masívnejší postoj jasne komunikujú orientáciu na ľahký terén a nespevnené cesty.
Interiér ponúka exkluzívnu farebnú schému Mineral, kombinujúcu tlmenú zelenú s oranžovými akcentmi a maskáčové vzory na palubnej doske a výplniach dverí, čím vytvára autentickú outdoorovú atmosféru.

GR SPORT: Športový vrchol ponuky
Tretiu tvár novej RAV4 predstaví športovo orientovaná verzia GR SPORT, ktorú Toyota odhalí v priebehu najbližších troch mesiacov. Očakáva sa agresívnejší dizajn, športové detaily a tuhšie naladenie podvozka, typické pre modely divízie Gazoo Racing.
Elektrifikované pohony v hlavnej úlohe
Toyota ostáva verná svojej stratégii elektrifikácie. Zatiaľ poznáme detaily o hybridnej verzii, ktorá využíva 2,5-litrový štvorvalcový motor v kombinácii s elektromotormi. Celkový systémový výkon dosahuje 177 kW (240 koní).
K dispozícii je aj inteligentný elektrický pohon všetkých kolies E-Four, ktorý dokáže variabilne rozdeľovať výkon medzi nápravy v pomere od 100:0 až po 20:80. Výsledkom je lepšia akcelerácia z miesta, vyššia stabilita v zákrutách a istota na klzkom povrchu.
Súčasťou výbavy sú aj jazdné režimy TRAIL a SNOW, zamerané na jazdu mimo asfaltu a v zimných podmienkach.
Neskôr ponuku rozšíri aj plug-in hybridná verzia, ktorú Toyota plánuje predstaviť najneskôr v marci 2026.
Úplne nový interiér: ostrovná architektúra
Interiér novej RAV4 prešiel zásadnou zmenou. Toyota nasadila tzv. island architecture, pri ktorej sú kľúčové ovládacie prvky – displeje, radiaca páka či ovládanie parkovacej brzdy – združené do samostatných „ostrovov“. Cieľom bolo zlepšiť ergonómiu a znižiť rozptyľovanie vodiča.

Farebný head-up displej
Novinkou je farebný head-up displej so šikmým zobrazením, ktorý Toyota použila po prvý raz. Ponúka tri režimy zobrazenia (Full, Standard, Minimum), vďaka čomu si vodič môže prispôsobiť množstvo informácií podľa vlastných preferencií. Naklonené perspektívne zobrazenie zlepšuje čitateľnosť a rýchlosť reakcií.
Electro-Shiftmatic: nový štandard radenia
Ďalšou premiérou je systém Electro-Shiftmatic, ktorý umožňuje intuitívne radenie jedným pohybom. Malý olvádač prevodovky, elektrická parkovacia brzda a funkcia brake hold sú integrované do jedného kompaktného celku, čo prispieva k čistejšiemu dizajnu kokpitu a menšej záťaži vodiča počas jazdy.
Väčší kufor a viac praktickosti
Toyota zapracovala aj na praktickej stránke vozidla. Objem batožinového priestoru narástol až na 749 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je podlaha výrazne rovnejšia, čo uľahčuje prepravu dlhých a objemných predmetov – ideálne pre aktívny životný štýl.
Pokročilé asistenčné systémy a bezpečnosť
Nová RAV4 prináša rozšírený balík asistenčných systémov:
• Pre-Collision Safety teraz rýchlejšie reaguje na spomaľujúce vozidlá a dokáže rozpoznať autá vychádzajúce spoza prekážok na križovatkách.
• Funkcia potlačenia neúmyselnej akcelerácie pri nízkych rýchlostiach funguje nielen pri jazde rovno, ale aj pri zatáčaní.
• Radarový adaptívny tempomat lepšie rozpoznáva okolité vozidlá, vrátane áut, ktoré sa pripájajú do pruhu, a včasnejšie reaguje na smerové svetlá.
Panoramatický kamerový systém s 3D zobrazením
Toyota po prvý raz prináša Panoramic View Monitor s 3D View. Jednoduchým potiahnutím prsta po displeji si vodič môže zvoliť ľubovoľný pohľad na okolie vozidla, čo výrazne uľahčuje parkovanie a manévrovanie v teréne.
Nová generácia multimédií
Všetky verzie novej RAV4 sú vybavené 12,9-palcovým centrálnym displejom, ktorý Toyota označuje za technologickú novinku. Displej ponúka kvalitnejšiu grafiku, rýchlejšie reakcie a vysokú mieru prispôsobenia rozhrania podľa preferencií používateľa.