
Príchod novej generácie modelu RAV4 avizovala Toyota prostredníctvom fotografií už pred pár dňami. Dnes po predstavení môžeme nový model spoznať detailnejšie zvonku aj zvnútra.
Z pohľadu rozmerov sa od predchodcu líši len minimálne. Toyota stavila na hranatejší dizajn, čím chcela navodiť dojem robustnosti s dôrazom na schopnosti v ľahkom teréne. Pomohla si pritom aj tmavými plastami a ochrannými prvkami spodnej časti vozidla. Tradične sa zmenili predné svetlomety v tvare písmena C, aj predná maska.
Predná maska bude zároveň hlavným vizuálnym odlíšením štandardnej verzie od modelu RAV4 GR Sport (čerevný model na fotkách). Športovo ladená verzia sa odlíši aj kolesami, hliníkovými prvkami v interiéri, a samozrejme, logami GR Sport. Medzi funkčné zmeny sa radí rozšírenie rozchodu kolies o 20 mm, športovejšie pruženie a vystuženie zadnej nápravy.
Vo vnútri použila Toyota nový a väčší stredový displej s 12,9-palcovou uhlopriečkou. Podľa výrobcu bol vyvinutý s dôrazom na európsykch zákazníkov a zobrazuje všetky relevantné informácie súčasne. Okrem toho je konfigurovateľný s možnosťou vytvorenia skratiek k obľúbeným funkciám.
K dispozícii bude viacero hybridných motorizácií s pohonom predných alebo všetkých kolies. Zásadným vylepšením prešiel plug in hybrid, ktorého elektrický dojazd vzrástol vďaka novej batérii zo 75 na 100 km.
Vozidlo vie automaticky prepínať medzi elektrickým a hybridným režimom jazdy, aby optimalizovalo dojazd. Do úvahy pritom berie údaje z navigácie, aktuálne informácie o premávke, prípadný prejazd cez bezemisné zóny a tiež má prehľad o často používaných trasách vodiča a jeho štýle jazdy.
Spolu s novou batériou sa nezvýšil len dojazd, ale aj rýchlosť nabíjania. Maximálny nabíjací výkon stúpol na 50 kW (DC) a vozidlo tak možno nabiť z 10 % na 80 % v priebehu 30 minút. Rýchlejšie je aj domáce AC nabíjanie s výkonom 11 kW, ktoré batériu nabije za tri hodiny.
Predný elektromotor má teraz zvýšený výkon na 150 kW (+16 kW) a celkový výkon systému, ktorého súčasťou je štvorvalec s objemom 2,5 l a zadný elektromotor je 228 kW. To platí pre verziu s pohonom všetkých kolies, plug in hybrid s predným pohonom je lacnejšou novinkou a dosahuje maximálny výkon 200 kW.
Okrem toho v ponuke nechýba full hybrid s výkonom 142 kW a pohonom všetkých kolies. Slabšia verzia s pohonom predných kolies produkuje výkon 136 kW.