Autosuv.sk

Novinky SUV

Nové Audi Q3 si ponecháva diesel a prichádza s novým ovládaním "smeroviek"

V novom Audi Q3 už nenájdeme klasické pohyblivé páčky pod volantom na ovládanie stieračov a smerových svetiel.
Nové Audi Q3 si ponecháva diesel a prichádza s novým ovládaním "smeroviek"

Na automobilovú scénu vstupuje Audi Q3 tretej generácie. Úspešný crossover nemeckej značky prichádza s rôznorodou paletou motorov, medzi ktorými stále nechýba ani diesel. Pravdepodobne sa v budúcnosti dočkáme aj ostrejšej verzie RS Q3, ale o tom zatiaľ automobilka mlčí.

Na úvod budú k dispozícii štyri motorizácie a najsilnejšiu z nich tvorí benzínový štvorvalec 2,0 TFSI s pohonom všetkých kolies quattro a s výkonom 195 kW. S výkonom 110 kW bude výrazne slabší, ale zato úspornejší model 2,0 TDI s pohonom predných kolies. Rovnaký výkon poskytne aj menší benzínový motor 1,5 TFSI s mild hybridnou technikou a rovnako s pohonom všetkých kolies.

Štvrtú a zatiaľ poslednú alternatívu tvorí plug in hybrid s pohonom predných kolies, ktorý sa tiež spolieha v prvom rade na benzínový motor 1,5 TFSI, v tomto prípade s výkonom 130 kW. Pomáha mu elektromotor s výkonom 85 kW a celkový výkon sústavy je 200 kW.

Celková kapacita batérie 25,7 kWh je takmer dvojnásobná v porovnaní s minulosťou. Využiteľná kapacita je 19,7 kWh, čo vozidlu stačí podľa predbežných meraní (WLTP) na prejdenie vzdialenosti 119 km v čisto elektrickom režime. Batériu možno nabíjať aj jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 50 kW. Na 80 % sa v takomto prípade nabije za menej ako polhodinu.

Dizajn vozidla nie je z pohľadu Audi revolučný a tretia generácia svojím vzhľadom nadväzuje na ďalšie súčasné modely značky najmä väčšieho súrodenca Q5. Vo vnútri sa odohrala menšia revolúcia. Medzigeneračne ide o veľký skok aj vďaka displejom - pred vodičom je menší s 11,9-palcovou uhlopriečkou a v strede väčší 12,8-palcový displej.

Na pohľad nenápadnou, ale z pohľadu užívateľa výraznou zmenou prešlo ovládanie svetiel a stieračov. Namiesto klasických pohyblivých páčok pod volantom nájdeme na ľavej strane jeden statický multifunkčný ovládač s viacerými tlačidlami. Ovláda sa ním ostrekovač, koliesko na ňom slúži na nastavenie rýchlosti stieračov a tlačidlami sa ovládajú aj "smerovky" a diaľkové svetlá.

Na pravej strane volantu ostal vďaka tomuto riešeniu priestor na ovládač prevodovky, tým sa zas uvoľnilo miesto na stredovom tuneli pre väčšie odkladacie priestory. Objem batožinového priestoru je 488 l, posunutím zadnej lavice vzrastie na 575 l a po sklopení operadiel na 1 386 l.

Nové Audi Q3 sa na cesty dostane v októbri, objednať ho bude možné už od leta. Cena základného benzínového modelu bude štartovať v Nemecku od 44 600 eur a za plug in hybrid si Audi vypýta minimálne 49 300 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní