Autosuv.sk

Novinky SUV

Nové BMW 6 GT má napráviť dojem z predchodcu

BMW predstavilo model 6 Gran Turismo. Hlavnou úlohou bolo výrazné vylepšenie dizajnu v porovnaní s predchodcom - BMW 5 GT.
Nové BMW 6 GT má napráviť dojem z predchodcu

BMW predstavilo model 6 Gran Turismo. Hlavnou úlohou bolo výrazné vylepšenie dizajnu v porovnaní s predchodcom - BMW 5 GT.

Inžinieri v automobilkách dostávajú často tie najzložitejšie úlohy. Stačí, aby prieskum trhu ukázal, že zákazníci chcú SUV s vyšším posedom, ale zároveň milujú karosériu pripomínajúcu tvar kupé, chcú športovo pôsobiace auto, ale zároveň mohutné, chcú komfortné auto, ale zároveň rýchle a potom sa v tejto situácii musí “chudák“ konštruktér nejako vynájsť. Inžinieri v BMW sú v tomto ohľade špičkou. Od verejnosti si vypočuli množstvo kritiky, keď predstavili BMW X6. Kritika ale zapadla prachom, keď toto “zbytočné“ auto slávilo obrovský úspech v predajoch. Dokonca taký, že konkurencii neostalo nič iné a musela tento koncept skopírovať. Ale ani v BMW sa vždy protichodné zadania nepodarilo skĺbiť v jeden dobre fungujúci celok. Príkladom je BMW 5 GT, minimálne pokiaľ hovoríme o dizajne. Nafúknutie vnútorného priestoru narušilo vzhľad auta. Za proporčne nevyvážené auto sa na BMW zniesla vlna kritiky. Pôsobilo ťažkopádne, no na druhej strane bolo pohodlné, priestranné a s dobrou motorizáciou rýchle.

S predstavením BMW radu 5 v minulom roku sme očakávali aj nový derivát verzie GT. Prišiel teraz a ponesie meno BMW 6 Gran Turismo. Nástupca kritizovaného modelu má za úlohu napraviť povesť BMW v oblasti dizajnu. Po zhliadnutí fotiek sa zdá, že dizajnéri to v tomto prípade zvládli lepšie. Dojem ťažkopádnosti sa vytratil. Pomohlo natiahnutie celkovej dĺžky auta na 5 091 mm (+87 mm) a posunutie najvyššieho bodu smerom dole o 21 mm (výška 1538 mm), šírka ostala nezmenená.

BMW 6 GT
BMW

Techniku, vrátane poloautonómneho režimu jazdy, dedí po modeloch radu 5. Prekvapením nie sú ani motory, kde bude zatiaľ najsilnejšou alternatívou verzia 640i. Šesťvalcový benzínový motor s objemom 3,0 l a výkonom 250 kW rozbehne GT na rýchlosť 100 km/h za 5,3 s. Platí to pre verziu s pohonom všetkých kolies xDrive.

Dôvod na uprednostnenie radu 6 GT pred radom 5 je pohodlie cestovania na zadných sedadlách. Podľa automobilky môžeme počítať s tromi plnohodnotnými sedadlami a s väčším priestorom pre nohy aj hlavu.

BMW 6 Gran Turismo (20 obrázkov v galérii)

BMW sú povestné rozdávaním radosti za volantom. Okrem pohonu a motorov má k športovým schopnostiam prispieť aj odľahčenie karosérie vďaka zvýšenému použitiu hliníka a vysokopevnostných ocelí. Hmotnosť išla v porovnaní s predchodcom dole približne o 150 kg. Oficiálne uvedenie BMW 6 Gran Turismo je v pláne na jeseň tohto roka.

Tagy

Pokračovať v čítaní