Autosuv.sk

Novinky SUV

Nové sedemmiestne SUV Seat Tarraco odhalené. Je dlhšie ako Kodiaq

Novinka z dielne španielskej automobilky je dlhšia, ale zároveň trochu nižšia v porovnaní s koncernovým súrodencom - Škodou Kodiaq.
Nové sedemmiestne SUV Seat Tarraco odhalené. Je dlhšie ako Kodiaq

Novinka z dielne španielskej automobilky je dlhšia, ale zároveň trochu nižšia v porovnaní s koncernovým súrodencom - Škodou Kodiaq.

Seat pokračuje v ofenzíve nových SUV. Po Atece a Arone prichádza s doteraz najväčším modelom Tarraco. Novinka prináša nový pohľad na typický dizajn Seatu. Zachované ostali výraznejšie hrany, prelisy na boku karosérie a trojuholníkový tvar svetiel – objaví sa po rozsvietení denných svetlometov. Zásadnejšou úpravou prešla predná maska. Okrem nového tvaru a výrazného chrómového mriežkovania si môžeme všimnúť aj kolmejšie ukončenú prednú časť. 

Seat Tarraco
Seat

Vzadu stavili dizajnéri na populárne prepojenie svetiel do jedného celku. Horizontálne členenie zvýrazňujú aj odrazové svetlá spojené lištou. V rovnakom duchu boli navrhnuté aj falošné koncovky výduchov osadené do lesklého rámu.

Seat Tarraco
Seat

Tarraco pôsobí na fotografiách celkom kompaktne, ale netreba sa nechať zmýliť. Ide o (na želanie) sedemmiestne vozidlo, ktoré je o chlp dlhšie ako koncernový súrodenec Škoda Kodiaq. S celkovou dĺžkou 4735 mm prekonáva Kodiaq o 38 mm, ale zároveň je o 18 mm nižší, čo vzbudzuje dojem ostrejšie ladeného vozidla. Informácie o ostatných rozmeroch sme v prvej tlačovej správe nenašli. Zaujímalo by nás hlavne porovnanie rázvoru náprav, lebo to má veľký vplyv na vnútorný priestor.

Seat

Dojem z interiéru vylepšuje použitie moderných prvkov ako digitálny prístrojový panel a hlavne doplnky, s ktorými sa chce Tearraco hlásiť do vyššej triedy. Na mysli máme drevenú lištu, tiahnucu sa cez celú palubnú dosku a pokračujúcu na dverách. Dotykový displej nie je najlepšia možnosť na ovládanie multimediálneho systému, ale dovoľuje odstrániť množstvo tlačidiel z palubnej dosky. Interiér potom pôsobí uhladene a prehľadne. V tomto sa dizajnéri Seatu držali dnešných trendov.

Seat Tarraco prvé oficiálne foto (12 obrázkov v galérii)

Prekvapením nie je ponuka motorov. Na začiatku budú k dispozícii dva naftové a dva benzínové motory s výkonmi 110 a 140 kW. Slabší benzínový štvorvalec 1,5 TSI bude kombinovaný s pohonom predných kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejší benzínový motor 2,0 TSI bude rovnako ako naftový agregát 2,0 TDI (140 kW) dostupný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. V prípade naftového štvorvalca 2,0 TDI naladeného na nižší výkon 110 kW bude na výber manuálna aj automatická prevodovka a rovnako pohon prednej nápravy aj pohon všetkých kolies.

Tagy

Pokračovať v čítaní