Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Ford Ranger dostal naftový šesťvalec

Ranger bude výkonnejší, priestrannejší vo vnútri a vďaka väčšej šírke má aj väčšiu ložnú plochu.
Nový Ford Ranger dostal naftový šesťvalec

Ford upozorňoval na príchod nového Rangeru už mesiace a dnes sme sa dočkali. Nová generácia pick-upu bola do veľkej miery ovplyvnená spätnou väzbou od zákazníkov. Ford s nimi absolvoval viac ako 5 000 rozhovorov, aby lepšie rozumel ich potrebám. Ovplyvniť to malo nielen vzhľad vozidla, ale aj ponuku motorov, či praktickú stránku Rangeru.

Ranger sa môže po prvýkrát pochváliť matrix LED svetlami. Predná časť dostala pre pick-upy Fordu typické svetlomety v tvare písmena C. Dizajn v konečnom dôsledku nie je prekvapením a jediné výraznejšie, aj keď očakávané zmeny sa udiali vpredu. Podstatnejšie je posunutie predných kolies o 50 mm dopredu. Dlhší rázvor náprav znamená, že posádka vzadu má viac miesta a zároveň došlo ku skráteniu predného previsu a zlepšeniu nájazdového uhla.

Kolesá boli posunuté aj o 50 mm do strán, čo umožnilo rozšíriť ložnú plochu vozidla. Na ložnú plochu sa zmestí paleta a za zadnými kolesami nájdete pri detailnejšom pohľade vstavaný schodík pre lepší prístup.

Vo vnútri došlo k výraznejším zmenám, Ranger dostal digitálny prístrojový panel  a hlavne veľký displej infotainmentu Sync 4 s 12-palcovou uhlopriečkou, k dispozícii je aj lacnejšia verzia s menšou 10,1-palcovou obrazovkou. Ford okrem modernejších prvkov a kvalitnejších materiálov zdôrazňuje hlavne praktickú stránku a množstvo odkladacích priestorov.

Majitelia Rangeru často od Fordu požadovali silnejší motor pre jazdu v teréne a ťahanie, a tak na scénu prichádza turbodiesel V6 s objemom 3,0 l. Motor bol špeciálne upravený pre potreby Rangeru a jeho presnú špecifikáciu zatiaľ nepoznáme. Pre lepšiu predstavu v modeli F-150 produkuje výkon 250 k a krútiaci moment 600 Nm.

K dispozícii budú aj menšie naftové motory s objemom 2,0 l. Najsilnejší dostane bi-turbo, ale k dispozícii budú aj dve slabšie verzie s jedným turbom. Ani v tomto prípade Ranger nezverejnil bližšie informácie. Benzínový motor EcoBoost 2,3 l bude k dispozícii na viacerých trhoch, ale v Európe pravdepodobne nie, keďže Ford of Europe ho vo svojej tlačovej správe nespomína.

Celkovo budú na výber tri prevodovky - 6-stupňový manuál, 6-stupňový automat a 10-stupňová automatická prevodovka. V galérii nižšie si môžete pozrieť rôzne verzie Rangeru. Modrá verzia XLT je pracovne zameraný model so šikovnými riešeniami ložnej plochy. Žltý Wildtrack je určený skôr do terénu a tmavý Sport sa cíti lepšie na cestách.

S predajom Rangeru v Európe sa začne až koncom budúceho roka a k prvým zákazníkom sa dostane začiatkom roka 2023. Dovtedy by sme mali spoznať aj nový Amarok, ktorý bude dvojičkou Rangeru s rovnakým technickým základom. Práve spojenie Rangeru a Amaroku do jednej rodiny vidíme ako príčinu pre použitie motora V6 a zväčšenie ložnej plochy. V týchto oblastiach totiž Amarok vynikal a inak by to bol pre Volkswagen krok späť.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní