Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Hyundai Bayon je extravagantnejšou alternatívou k modelu Kona

Rozmermi bude nový crossover Bayon konkurovať aj súrodeneckému modelu Kona, od ktorého je len o chlp menší. Má však extravagantnejší dizajn a zrejme mieri na inú skupinu zákazníkov.
Nový Hyundai Bayon je extravagantnejšou alternatívou k modelu Kona Hyundai

Hyundai predstavil nový crossover s názvom Bayon. Veľkostne sa zaradí tesne pod model Kona. Rozdiely vo vonkajších rozmeroch sú skutočne minimálne a pohybujú sa od 2 do 2,5 cm. Výraznejší rozdiel je akurát vo výškach vozidla, Bayon je o 6 cm nižší.

Napriek kompaktným rozmerom sa Hyundai snažil o čo najväčší vnútorný priestor a Bayon v niektorých ohľadoch väčšiu Konu prekonáva. O chlp lepšie je na tom Bayon v oblasti priestoru pre nohy pasažierov vpredu aj vzadu. Údaje o šírke interiéru a priestoru v oblasti hlavy Hyundai zatiaľ nezverejnil. Môžeme predpokladať, že v tomto smere má navrch Kona. Bayon zas vyhráva pri porovnaní batožinového priestoru v pomere 411 l ku 374 l.

Pri pohľade na dizajn pôjde o výraznejší model. Predná časť je ešte pomerne konzervatívna a aj trochu podobná modernizovanej Kone. Výrazné prelisy na bokoch karosérie, a hlavne tvar zadnej časti, robia z Bayonu extravagantnejšie vozidlo. Takže, aj keď sú si Bayon a Kona veľkostne podobné, zrejme to má Hyundai premyslené a mieri na rôzne skupiny zákazníkov.

Interiér

Vo vnútri sa okrem priestoru zameral Hyundai aj na praktické riešenia. Operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 2:1. Kryt batožinového priestoru možno prakticky uložiť za zadné sedadlá. Vpredu dominujú palubnej doske dva 10,25-palcové displeje. Jeden preberá úlohu digitálneho prístrojového panelu a druhý slúži na ovládanie infotainmentu. Druhou alternatívou je menší 8-palcový dotykový displej Display Audio, ktorý umožňuje bezdrôtové napojenie Apple CarPlay a Android Auto.

Motory

Z pohľadu motorizácií bude minimálne na začiatku ponuka Bayonu chudobnejšia. Spoľahne sa na trojvalcové motory 1,0 T-GDi. Slabšia verzia s výkonom 74 kW je dostupná bez mild hybridnej technológie aj s ňou. Silnejšia verzia s výkonom 88 kW je dostupná výlučne s mild hybridom. Na výber je 7-stupňová dvojspojková prevodovka, prípadne 6-stupňová manuálna prevodovka. V prípade mild hybridu je dodávaná novšia inteligentná manuálna prevodovka, ktorú sme už mohli vyskúšať v teste Hyundaiu i30 Fastback N Line. Ponuku dopĺňa ešte benzínový motor 1,2 MPi s výkonom 62 kW a s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Asistenčné systémy

Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA)
Systém na nasledovanie jazdného pruhu (LFA)
Inteligentný tempomat, využívajúci údaje z navigácie (NSCC)
Inteligentné rozoznávanie dopravných značiek obmedzujúcich povolenú rýchlosť (ISLA)
Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA)
Systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA) s detekciou chodcov a cyklistov a s odbočením v križovatke
Systém na sledovanie únavy vodiča (DAW)
Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA)
Upozornenie na prítomnosť̌ cestujúcich na zadných sedadlách (ROA)
Systém monitorovania mŕtveho uhla (BCW) 
Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) 
Asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní cúvaním (PCA-R) 
Výstraha pred vozidlami, približujúcimi sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCW) 
Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) 
Parkovací asistent (PA)

S predajom na Slovensku sa začne v letných mesiacoch tohto roku.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní