Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Hyundai Kona je priestrannejší

Hyundai nám najskôr ukázal elektrickú verziu Kony a neskôr predstaví aj z nej odvodené hybridné modely.
Nový Hyundai Kona je priestrannejší

Nová generácia Hyundaiu Kona sa nám ukazuje najskôr vo forme elektromobilu, až neskôr lepšie spoznáme verzie s mild hybridným a plne hybridným pohonom. Rovnaký postup zvolili aj konštruktéri modelu Kona. Najskôr navrhli elektrickú verziu, a potom ju prispôsobili aj pre pohon so spaľovacím motorom.

Oproti minulej generácii je Kona väčšia a v hierarchii sa posúva ďalej od modelu Bayon, s ktorým bola takmer rovnako veľká. Nová Kona má o 60 mm dlhší rázvor náprav a celkovo je dlhšia až o 175 mm.

Prejavilo sa to v priestore pre posádku aj v kufri. Elektrická Kona má teraz objem kufra 466 l, čo je nárast viac ako o tretinu. Polepšili si aj pasažieri vzadu vďaka väčšiemu priestoru pre nohy a hlavu. Box pod prednou kapotou je  vodeodolný a je vhodným miestom pre uloženie nabíjacích káblov.

Dizajn vozidla nadväzuje na predchodcu. Blatníky vpredu aj vzadu sú ešte výraznejšie. Širšie pôsobia aj vďaka svetlometom, ktoré sú do nich zakomponované. Interiéru dominuje dvojica displejov s uhlopriečkou 12,3-palca.

V rámci nového usporiadania sa volič prevodových stupňov premiestnil zo stredovej konzoly za volant, čo vytvára viac úložného priestoru v oblasti otvorenej konzoly. Vozidlo zároveň môže slúžiť aj ako zdroj energie pre spotrebiče. Vnútri možno zariadenia zapojiť do štandardnej zásuvky na zadnej časti stredovej konzoly v momente, keď je elektrické vozidlo zapnuté. Vonku je možné pripojiť zariadenia a domáce spotrebiče pomocou adaptéra V2L na napájanie z batérie v čase, keď je auto zaparkované.

Elektrická Kona príde na trh v dvoch špecifikáciách. V oboch prípadoch sa spoľahne na elektromotor, poháňajúci predné kolesá. Maximálny výkon slabšej verzie je 114,6 kW, silnejšej 160 kW. Rozdiel je aj v kapacite batérie, ktorá môže byť 48,4 kWh, resp. 64,4 kWh v spojení s výkonnejším elektromotorom. Verzia s dlhým dojazdom prejde podľa predbežných výsledkov WLTP na jedno nabitie až 490 km. Dojazd slabšej verzie nepoznáme.

Kona sa spoľahne na 400 V architektúru na rozdiel od Ioniqu, ktorý využíva nabíjaciu infraštruktúru s napätím 800 V. V praxi to prinesie pomalšie nabíjanie. Zatiaľ čo Ioniq možno na 80 % nabiť v priebehu 18 minút, Kone to zaberie 41 minút.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní