Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Lexus RX prichádza výlučne s hybridnými jednotkami

Nová generácia Luxusného SUV stavia na dizajne predchodcu. O jej pohon sa postarajú tri elektrifikované jednotky.
Nový Lexus RX prichádza výlučne s hybridnými jednotkami Lexus

Dnes sme mohli spoznať piatu generáciu Lexusu RX. Luxusné SUV sa do Európy dostane výlučne s hybridnými jednotkami - výkonný hybrid RX 500h, plug-in hybrid RX 450h+ a hybrid bez nutnosti dobíjania RX 350h.

Nový výkonný hybrid RX 500h je vôbec prvým preplňovaným hybridným vozidlom značky Lexus. Výkon zabezpečuje úplne nová hybridná architektúra pozostávajúca z 2,4-litrového preplňovaného motora a šesťstupňovej automatickej prevodovky, ktorá dodá 273 kW výkonu a 645 Nm krútiaceho momentu. Na 100 km/h zrýchli v priebehu 5,9 s.

Predný elektromotor je umiestnený medzi spaľovacím motorom a prevodovkou a na oboch stranách má spojku. Zadná časť je vybavená e-nápravou 80 kW: kompaktným modulárnym balíkom pozostávajúcim z elektromotora, prevodovky a elektronickej riadiacej jednotky umiestnenej medzi zadnými kolesami.

Model RX 450h+, ktorý by mal byť podľa očakávaní najpredávanejším modelom RX v západnej a strednej Európe, je vybavený štvorvalcovým 2,5-litrovým hybridným motorom a dobíjateľným lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 18,1 kWh. Prídavný zadný elektromotor umožňuje trvalý pohon všetkých kolies.

Systém produkuje 225 kW výkonu a očakáva sa, že dosiahne zrýchlenie z nuly na 100 km/h približne za sedem sekúnd. Plug in hybrid môže v elektrickom režime jazdiť rýchlosťou 135 km/h a bez použitia spaľovacieho motora by mal prejsť vzdialenosť 65 km (cieľová hodnota, čaká sa na schválenie).

Verzia RX 350h sa spolieha na štvrtú generáciu hybridného pohonu. Srdcom hybridnej jednotky je 2,5-litrový zážihový agregát s výkonom 180 kW. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 8 sekúnd.

Nová generácia Lexusu RX prichádza s upraveným dizajnom, ktorý však vychádza z predchádzajúceho modelu. Veľmi sa nezmenili ani rozmery, Lexus RX je teraz torchu širší, o málo nižší a rovnako dlhý. Použitie novej platformy GA-K však umožnilo konštruktérom natiahnuť rázvor náprav o 60 mm, čo by sa pozitívne malo prejaviť na vnútornom priestore.

Vo vnútri sa novinka podobá na menšieho súrodenca NX. Nový 14-palcový displej v strede je súčasťou štandardnej výbavy a okrem dotykovej plochy ponúka aj niekoľko fyzických ovládačov pre najdôležitejšie funkcie. Súčasťou infotainmentu je aj hlasové ovládanie so základným príkazom "Hey Lexus".

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní