Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Nissan Qashqai príde už budúci rok. Dostane hybridné jednotky

Budúcnosť naftových motorov v Nissane Qashqai je neistá, nasadenie hybridných jednotiek s príchodom tretej generácie je už potvrdené.
Nový Nissan Qashqai príde už budúci rok. Dostane hybridné jednotky

Budúcnosť naftových motorov v Nissane Qashqai je neistá, nasadenie hybridných jednotiek s príchodom tretej generácie je už potvrdené.

Nissan Qashqai možno nie je prvým SUV, ale mnohí ho pre jeho veľký úspech po uvedení prvej generácie považujú za prelomový model, ktorý odštartoval SUV mániu. Už v budúcom roku sa dočkáme jeho tretej generácie a zrejme aj výrazných zmien. Nemáme na mysli dizajn, ale techniku. Dnes nie je vôbec jasné, či v ponuke ostanú naftové motory. Nahradiť by ich mohli elektrifikované pohonné jednotky. Zatiaľ, čo osud naftových agregátov v Nissane Qashqai je neistý, elektrifikované motory sa objavia naisto. Budúca generácia bude postavená na vylepšenej verzii platformy CMF, ktorú ako technický základ využíva súčasná generácia. Druhou novinkou budú spomínané elektrifikované jednotky, v tomto prípade hovoríme o plug-in hybride a hybride. Pre portál Auto Express to potvrdil viceprezident Nissan Europe, Ponz Pandikuthira. "Nová platforma je dobre prispôsobená elektrifikácii. Pravdepodobne to nebude zahŕňať plnú elektrifikáciu, pretože by si to vyžiadalo výrazné zmeny a požadované investície by boli výrazne vyššie", povedal Pandikuthira pre Auto Express. V jednej vete tak potvrdil príchod hybridov a nateraz vylúčil čisto elektrickú verziu. 

Prvou elektrifikovanou verziou bude sériový hybrid s označením ePower, vyvinutý priamo Nissanom. Ide o kombináciu benzínového motora, ktorý pracuje ako generátor na nabíjanie batérie. Z nej získava energiu elektromotor a následne poháňa kolesá. Podobné riešenie využíva Honda CR-V, viac o nej si môžete prečítať v našom teste.

Nissan v súčasnosti pracuje na prispôsobení sériového hybridu ePower pre európsky trh. "Najväčší rozdiel, keď robíte tieto generátorové vozidlá (sériové hybridy), je v jazde na diaľnici - v Japonsku bežne neprekročia rýchlosť 80 až 105 km/h. Tu v Európe bežne jazdíte tempom 128 až 136 km/h. Pri týchto rýchlostiach vybijete batériu rýchlo, takže generátor (spaľovací motor) musí tvrdo pracovať, aby vyrábal dostatok energie, a v tom prípade sa dostane mimo efektívnu zónu", vysvetlil Pandikuthira limity systému ePower.

Druhou elektrifikovanou motorizáciou sa stane plug-in hybrid. V tomto prípade si Nissan požičia techniku od dcérskej spoločnosti Mitsubishi, ktorá ju už roky využíva v modeli Outlander PHEV. V Nissane však nevidia veľké uplatnenie nabíjateľných hybridov a technológiu využijú iba vo vybraných modeloch. Je to pre nich akýsi medzistupeň pre nasledujúce dva až štyri roky, kým výraznejšie neklesnú ceny batérií.

Ak hovoríme o cenách batérií, ich výraznejší pokles sa očakával už do roku 2020, ale dnes to tak nevyzerá. Ceny elektromobilov sú preto stále vysoké. Najviac to vidno v prípade malých mestských áut, ktoré sú aj po započítaní štátom ponúkanej dotácie vysoké.

Tagy

Pokračovať v čítaní