Autosuv.sk

Novinky SUV

Nový Volkswagen T-Roc: väčší a s prvým full hybridom značky

Volkswagen predstavil druhú generáciu úspešného SUV T-Roc. Prináša viac priestoru, modernejšie technológie a prvý full hybrid v histórii značky.
Nový Volkswagen T-Roc: väčší a s prvým full hybridom značky

Od predstavenia v roku 2017 sa T-Roc stal jedným z najúspešnejších modelov Volkswagenu – doteraz sa predalo viac ako 2 milióny kusov. Druhá generácia prichádza s väčšími rozmermi: dĺžka narástla o 122 mm na 4 373 mm a rázvor o 28 mm na 2 631 mm. Vďaka tomu ponúka viac priestoru pre cestujúcich aj batožinu, ktorá sa teraz zmestí do kufra s objemom 465 litrov (+20 litrov).

Nový dizajn a aerodynamika

T-Roc pôsobí robustnejšie vďaka „nafúknutým“ blatníkom a výraznejším proporciám. Modernizáciu podčiarkujú svetelné pásy vpredu aj vzadu, osvetlené logá VW a voliteľné IQ.Light LED matrix svetlomety.

Dizajnové zmeny majú aj praktickú funkciu – zlepšili aerodynamiku. Súčin odporu vzduchu sa znížil na Cd = 0,29, k čomu prispeli nový splitter, zadný difúzor, spojler aj upravený tvar spätných zrkadiel.

Interiér s novými technológiami

V segmente kompaktných SUV prináša T-Roc viacero noviniek. Po prvýkrát ponúka voliteľný head-up displej premietaný priamo na čelné sklo. Nechýba ani 10-palcový digitálny kokpit Digital Cockpit Pro či moderné infotainment systémy s displejmi až do 12,9 palca.

Elektrifikované motory

Nový T-Roc bude v Európe dostupný výhradne s elektrifikovanými pohonmi. Na začiatku predaja dostane mild-hybridný 1,5 eTSI so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies, dostupný vo výkonoch 85 kW (116 k) a 110 kW (150 k).

Neskôr pribudne aj mild hybrid s motorom 2,0 TSI a verzie s pohonom všetkých kolies. Najväčšou novinkou je však prvý full hybrid značky Volkswagen, založený na motore 1,5 TSI, ktorý príde v dvoch výkonových variantoch – 100 kW a 125 kW.

T-Roc sa tak stane prvým modelom Volkswagenu s full hybridom. Volkswagen tým reaguje na vývoj trhu, v minulosti pritom kládol dôraz na rýchly prechod k čisto elektrickému pohonu a full hybridy nefigurovali v jeho plánoch.

Moderné asistenčné systémy

Platforma MQB evo umožnila nasadiť technológie z vyšších modelov. Vylepšený systém Travel Assist dokáže automaticky meniť jazdné pruhy na diaľnici a prispôsobovať rýchlosť podľa zákrut, kruhových objazdov či križovatiek.

Park Assist Pro zas umožňuje automatické zaparkovanie podľa zapamätaného manévra až na vzdialenosť 50 metrov a vodič ho môže ovládať aj cez smartfón.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní