Autosuv.sk

Novinky SUV

Ostrý Hyundai Ioniq 6 N debutoval v Goodwoode

Novinka nadväzuje na Ioniq 5 N, ale prichádza s viacerými zlepšeniami.
Ostrý Hyundai Ioniq 6 N debutoval v Goodwoode

Hyundai prichádza so svojím ďalším elektrickým N modelom. Je ním Ioniq 6 N, ktorý bol oficiálne predstavený na festivale rýchlosti v Goodwoode. Techniku si nový športový model požičiava z modelu Ioniq 5 N, aspoň sa to tak javí na prvý pohľad.

Ioniq 6 N sa rovnako spolieha na dvojicu motorov s celkovým výkonom 478 kW a tiež na batériu s kapacitou 84 kWh. Rozdiely však nájdeme aj v samotných elektromotoroch, ktoré majú nové magnety. Cieľom bolo umožniť dlhšiu pretekársku jazdu bez straty výkonu. Maximálny výkon 478 kW je aj tak dosiahnuteľný na približne 10 s v režime boost, potom klesne na 448 kW.

Tento čas je určite postačujúci, veď auto zrýchli na 100 km/h už v priebehu 3,2 s, maximálna rýchlosť je 257 km/h. Ioniq 6 N dostal nový podvozok s odlišne nastavenou geometriou. Kolesá na oboch nápravách sú od seba o 6 cm ďalej a celé vozidlo je širšie. Pre lepšie schopnosti pri rýchlej jazde bol zároveň znížený podvozok vozidla. Konštruktérom sa podarilo viac "rozkročiť" podvozok, a tým nemyslíme len to, že je širší. Ioniq 6 N sa vie lepšie prispôsobiť protichodným situáciám - komfortnej každodennej jazde a pretekárskemu štýlu na okruhu.

Pri návrhu dizajnu modelu Ioniq 6 N hrala kľúčovú rolu aerodynamika, kde musel byť pre optimálnu výkonnosť zladený aerodynamický prítlak s nízkym aerodynamickým odporom. Prvky inšpirované automobilovým športom, ako zhora uchytené zadné prítlačné krídlo alebo rozšírené blatníky, ponúkajú nielen agresívny vzhľad, ale prispievajú aj k zvýšeniu stability pri rýchlom prejazde zákrut.

Zvuk vozidla je pre fanúšikov športovej jazdy veľmi dôležitý a elektromobily sa ju snažia kompenzovať umelým zvukom. Dnes automobilky už dokážu prísť s umelým zvukom, ktorý je dokonale zladený s autom a presne súhlasí s rýchlosťou vozidla a produkovaným výkonom v danom momente.

V Ioniq 6 N si možno vybrať zo štyroch špecifických zvukových kulís vrátane športového zvuku "Ignition". Ďalším podobným prvkom je funkcia N e-Shift, slúži na simuláciu radenia prevodových stupňov s tesným sprevodovaním, inšpirovaným automobilovým športom.

Športová novinka z dielne Hyundaiu umožňuje aj jazdu driftom. Dokonca je prostredníctvom N Drift Optimizer možné meniť charakteristiku vozidla pri driftovaní. Individuálne možno nastaviť uhol natočenia vozidla a prešmykovanie kolies a prispôsobiť ho tak svojim schopnostiam a jazdeckému štýlu.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní