Autosuv.sk

Novinky SUV

Prvý elektromobil Porsche už krúži po Nürburgringu, volá sa Taycan

Názov prvého moderného elektromobilu Porsche už poznáme a tajomstvom už nie je ani jeho výkon. Vzhľad sa však stále skrýva pod ľahkým maskovaním.
Prvý elektromobil Porsche už krúži po Nürburgringu, volá sa Taycan

Názov prvého moderného elektromobilu Porsche už poznáme a tajomstvom už nie je ani jeho výkon. Vzhľad sa však stále skrýva pod ľahkým maskovaním.

Nadpis článku môže byť trochu zavádzajúci, pretože prvým elektrickým Porsche bol model P1, postavený ešte pred oficiálnym založením značky. Ferdinand Porsche postavil P1, známy aj pod názvom Egger-Lohner ešte v roku 1898. Neskôr nasledoval sériový hybrid, ktorý okrem dvojice elektromotorov na predných kolesách využíval aj benzínový generátor na výrobu elektrickej energie. Porsche teraz nadväzuje na svoje začiatky. Príkladov hybridných áut značky Porsche máme dnes viacero, ale elektromobil v ponuke chýba. O tom, že sa to zmení, vieme od roku 2015, kedy Porsche predstavilo Mission E Concept (na titulke). Sériovým nástupcom tohto modelu sa stane model Taycan - názov potvrdilo Porsche len nedávno. Prototyp ešte pod názvom Mission E si už vyskúšal aj bývalý jazdec F1, Mark Webber.

Porsche Mission E (Taycan)
Porsche

Elektromobil poháňa dvojica elektromotorov s celkovým systémovým výkonom 440 kW. Na 100 km/h zrýchli Taycan za 3,5 s, čo je veľmi slušný čas, ale medzi elektromobilmi nie je zďaleka najrýchlejší. Nová Tesla Roadster zvládne túto disciplínu za približne dve sekundy a vraj sa dočkáme ešte silnejšej verzie. Porsche Taycan síce bude športovo ladené auto, ale predsa len civilnejšie a nepatriace do kategórie Tesly Roadster. Na 200 km/h zrýchli za slušných 12 sekúnd a ponúkne dojazd na úrovni 500 km, podľa zastaralého emisného cyklu NEDC - takže reálne môžeme očakávať 350 - 400 km. Zaujímavá je informácia, že krátke štvorminútové nabíjanie má zvýšiť dojazd až o 100 km. Údaj zrejme platí pre nabíjanie úplne vybitej batérie.

Mark Webber a Porsche Mission E (Taycan)
Porsche

Keď sa pozrieme na prototyp Mission E, s ktorým jazdil Mark Webber, ale aj na Taycan vo videu, tak nemôžeme prehliadnuť civilnejšiu tvár v porovnaní s pôvodným konceptom. Video zachytáva testovanie Taycanu na Nürburgringu, ale aj v okolí samotného okruhu. Pozornému oku neuniknú dve falošné koncovky výfuku na maskovanom modeli. Zrejme ide len o vtipný pokus Porsche zmiasť verejnosť. Vozidlo žiadnym spaľovacím motorom nedisponuje a falošné náznaky výfukov nepridávajú modelu ani na kráse. Na sériové auto si budeme musieť počkať do budúceho roka. Porsche by ho mohlo predstaviť už v marci na autosalóne v Ženeve.

Tagy

Pokračovať v čítaní