Autosuv.sk

Novinky SUV

Seat chce priniesť viac emócií, cieli pritom na Alfu Romeo

Výraznejší posun k športovejšiemu dizajnu by Seatu prospel. Či to však bude stačiť na to, aby konkuroval Alfe Romeo, ostáva otázne. V minulosti sa už o niečo podobné Seat bez väčších úspechov pokúšal.
Seat chce priniesť viac emócií, cieli pritom na Alfu Romeo

Výraznejší posun k športovejšiemu dizajnu by Seatu prospel. Či to však bude stačiť na to, aby konkuroval Alfe Romeo, ostáva otázne. V minulosti sa už o niečo podobné Seat bez väčších úspechov pokúšal.

História Alfy Romeo je bohatá na emócie a je jedno, či sa pozrieme na športové úspechy značky, alebo na v mnohých prípadoch dych berúci dizajn. Pre Alfu Romeo mal slabosť aj bývalý šéf koncernu Volkswagen, Ferdinand Piech. Jeden čas sa dokonca pokúšal taliansku značku kúpiť, no neúspešne. Pod Piechom sa potom snažil koncern spraviť zo Seatu konkurenta pre Alfu, ale z pohľadu emócií a množstva zarytých fanúšikov značky sa Seat s Alfou stále nemohol porovnávať. Niečo sa však Seatu za posledné roky podarilo. Vďaka nástupu nových SUV výrazne zvýšil svoje predaje a dostal sa do zisku. Navyše, v rámci koncernu má najmladších zákazníkov a podľa súčasného šéfa Volkswagen Group, Herberta Diessa, Seat je dnes medzi mladými známejší ako Alfa Romeo.

"V Európe je Seat medzi mladými ľuďmi známejší ako Alfa Romeo. Pre ľudí nášho veku (Diess bude mať v októbri 60 rokov) je (Alfa) to fantastická značka, ale Alfa neustále klesá, odkedy si pamätám. Opýtajte sa 25-35 ročných na Alfu, sú stratení, nemajú tušenie, čo Alfa je", komentoval postavenie Alfy a Seatu na trhu Diess.

Pravdou je, že Seat je predávanejšou značkou, ale Alfa Romeo v poslednom čase na seba výrazne upozornila s príchodom áut ako Giulia či Stelvio. V portfóliu Seatu zatiaľ nevidíme podobné modely. Diess chce však Seat znovu posunúť v rámci koncernu bližšie smerom k športovým autám, aby bola značka zaujímavá pre vybranú skupinu, ale zároveň nekonkurovala Škode a ostatným v koncerne. Obrodenie Seatu v tomto smere má zabezpečiť šéf značky, Luca de Meo, ktorý predtým šéfoval aj samotnej Alfe. Z nášho pohľadu pôjde o ťažkú úlohu, ale Seatu držíme palce. Koncernu by výraznejšie nové modely, ktoré budú konkurovať talianskemu dizajnu, prinesú emócie a výkon, len prospeli. Realita však ukazuje, že najskôr sa dočkáme nového SUV Tarraco. O skutočný výkon a emócie by sa mala postarať nová značka Cupra.

Tagy

Pokračovať v čítaní