Autosuv.sk

Novinky SUV

Sériový Byton M-Byte dostane obrovský 49-palcový displej

Čínske elektrické SUV odhaľuje svoj interiér. Tak ako v prípade konceptu aj sériový nástupca sa bude pýšiť obrovskou obrazovkou. Ako prvé sériové auto na svete dostane aj otočné predné sedadlá.
Sériový Byton M-Byte dostane obrovský 49-palcový displej

Čínske elektrické SUV odhaľuje svoj interiér. Tak ako v prípade konceptu aj sériový nástupca sa bude pýšiť obrovskou obrazovkou. Ako prvé sériové auto na svete dostane aj otočné predné sedadlá.

Ak ste ešte nepočuli o čínskej automobilke Byton, nie je to prekvapením. Zatiaľ totiž nevyrába vlastné sériové auto. Prototypom elektrického SUV M-Byte zaujala už dávnejšie. Teraz sa koncept pomaly približuje k realite, veď oficiálne predstavenie je na pláne už v priebehu tohto roka. Na výstave CES v Las Vegas ukázali Číňania takmer finálny dizajn interiéru. Dominuje mu obrovský displej. A keď hovoríme, že obrovský, tak nemáme na mysli dnes bežnú 7-palcovú obrazovku. Tablet týchto rozmerov má M-Byte len na volante a slúži výhradne pre vodiča. Dizajnéri do SUV napratali širokú obrazovku, tiahnúcu sa cez celú šírku palubnej dosky. S uhlopriečkou 49-palcov ide o slušný "televízor". Rozdelený je na tri časti, zobrazujúce informácie pre šoféra, navigáciu a multimédia. Veľkú obrazovku je možné ovládať prostredníctvom 8-palcovej dotykovej plochy medzi šoférom a spolujazdcom. Interiér prejde v rámci finalizovania ešte niekoľkými drobnými úpravami s dôrazom na luxus a technológie. Okrem toho dostane aj niekoľko tradičných tlačidiel. Súčasťou výbavy bude aj pokročilý asistent hlasového ovládania Alexa z dielne Amazonu, ktorý sa postupne objavuje v čoraz väčšom počte nových modelov rôznych značiek.

Byton M-Byte interiér
Byton

M-Byte bude takmer s istotou prvým sériovým autom, v ktorom sa otáčajú predné sedadlá do protismeru pri autonómnej jazde. Byton plánuje v tomto prípade nasadiť Autonómne riadenie tretieho stupňa. Z dnešných áut ho za veľmi špecifických podmienok využíva jedine Audi A8. Pri aktivovanom treťom stupni autonómneho riadenia nemusí šofér držať ruky na volante, v prípade problémov však po výzve musí do určeného času zasiahnuť do riadenia. V prípade Audi ide o niekoľko sekúnd.

Byton

M-Byte príde na trh s dvoma batériami. V prípade menšej s kapacitou 71 kWh by mal dojazd na jedno nabitie dosiahnuť 400 km, v prípade silnejšej 95 kWh batérie až 520 km. K dispozícii bude niekoľko verzií, silnejšia s dvoma elektromotormi a pohonom všetkých kolies by mala dosahovať výkon 350 kW. Nezodpovedanou otázkou ostáva ešte vonkajší vzhľad. Môžeme však očakávať veľmi porovnateľné tvary s konceptom na fotkách.

 

Tagy

Pokračovať v čítaní