Autosuv.sk

Novinky SUV

Škoda Karoq a Kodiaq získali niekoľko vylepšení, vrátane zvýšenia bezpečnosti bezkľúčového systému

Karoq bude mať o jeden motor v ponuke viac. Obe SUV získali nový asistenčný systém Side Assist a vylepšený bezkľúčový systém.
Škoda Karoq a Kodiaq získali niekoľko vylepšení, vrátane zvýšenia bezpečnosti bezkľúčového systému

Karoq bude mať o jeden motor v ponuke viac. Obe SUV získali nový asistenčný systém Side Assist a vylepšený bezkľúčový systém.

S príchodom vozidiel modelového roka 2020 sa dočkajú niekoľkých vylepšení SUV vozidlá Škoda Karoq a Kodiaq. Opticky ich môžeme od starších vozidiel rozoznať podľa veľkého nápisu Škoda na piatych dverách po vzore Škody Scala. Vizuálnou novinkou pre Kodiaq budú tradične, s príchodom nového modelového roka, nové 20-palcové kolesá Ignite, na ktoré sa obujú pneumatiky široké 255 mm. Výraznejších zmien sa dočkala výbava vozidla, ani tu však netreba očakávať zázraky, keďže ešte nejde o facelift. Novinkou je Side Asisst, ktorý nahradí doteraz využívaný systém na sledovanie slepého uhla Blind Spot Detect. Nový asistenčný systém "dovidí" vďaka dvojici radarov až 70 m za vozidlo. Doteraz Kodiaq aj Karoq kontrolovali premávku iba do vzdialenosti 20 m. Systém funguje pri rozbiehaní od rýchlosti 15 km/h, pri brzdení od rýchlosti 10 km/h. Nový je aj spôsob zobrazovania vozidla v slepom uhle. Doteraz šoféra upozorňovala svetelná signalizácia priamo v skle zrkadiel. Teraz sa posunula na vnútornú stranu zrkadiel, signály tak majú byť výraznejšie a ich jas je regulovateľný vodičom, takže v tme ho zbytočne neoslepujú pri pohľade do zrkadla. Súčasťou systému Side Assist je Rear Traffic Alert, ktorý pri cúvaní z parkovacieho miesta kontroluje premávku za vozidlom.


Adaptívny podvozok DCC nie je pre Kodiaq a Karoq novinkou. Po novom však bude v rámci príplatkovej výbavy dostupný aj pre modely s pohonom prednej nápravy. Doteraz ho Škoda ponúkala len v kombinácii s pohonom všetkých kolies. V poslednom čase sa veľa diskutuje o bezpečnosti bezkľúčového odomykania a štartovania vozidiel. Na bezpečnostnú hrozbu reaguje aj Škoda rovnakým spôsobom, ako viaceré ďalšie automobilky. Kľúč od auta tak bude vybavený pohybovým senzorom a v prípade, že sa s ním dlhšie nehýbe, tak prestane vysielať signál. V tomto prípade musí kľúč nehybne ležať až 15 minút, čo sa nám zdá zbytočne dlho. Po zobratí kľúča, napr. zo stola začne, okamžite vysielať signál a do vozidla sa posádka dostane pohodlne bez nutnosti vyťahovať ho z vrecka.

Posledná novinka s príchodom modelového roku 2020 sa týka modelu Karoq. Ponuku totiž rozšíri motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW, ktorý Kodiaq využíva už dlhšie.

Tagy

Pokračovať v čítaní