
Toyota modernizovala svoj mestský crossover Aygo X. Kompletne prepracovaná je celá predná časť auta, nová je kapota, svetlomety aj maska, presunuté boli aj bočné smerové svetlá, po novom sú zapracované do spätných zrkadiel.
Prepracovanie kapoty a prednej časti nebolo samoúčelné, konštruktéri totiž potrebovali dostať pod kapotu väčší motor. Minulosťou sa stáva malý litrový trojvalec aj s manuálnou prevodovkou. Namiesto neho sa Aygo X spoľahne na hybridný pohon, ktorého súčasťou je štvorvalec s objemom 1,5 l a e-CVT prevodovka.
Aygo X bude výkonnejšie, úspornejšie a podľa Toyoty pôjde o auto s najnižšími emisiami na trhu v kategórii "vozidlo so spaľovacím motorom bez možnosti nabíjania zo zásuvky". Spolu s novým pohonom môžeme očakávať aj navýšenie ceny vozidla.
Celkový výkon hybridného systému je 85 kW, teda o 32 kW viac v porovnaní s dosluhujúcim trojvalcom. Aygo X bude vďaka tomu výrazne lepšie zrýchľovať a 100 km/h dosiahne za menej ako 10 sekúnd.
Japonská automobilka zároveň sľubuje tichšiu jazdu. Nové zvukovoizolačné materiály pribudli pod palubnou doskou, prednou kapotou a konštruktéri upravili aj výfukový systém. Hlučnosť vozidla bude závislá aj od výbavy. Drahšie a lepšie vybavené modely dostanú prídavné tlmiace výplne a tiež hrubšie sklá okien.
Po prvýkrát príde Aygo X aj v športovej výbave GR Sport. Okrem vizuálneho odlíšenia má GR Sport športovejšie nastavené pruženie a tiež riadenie.
CO2 emisie vozidla by podľa meraní Toyoty v súlade s WLTP cyklom mali klesnúť na 86 g/km. Podľa odhadov Toyoty by emisie za celý životný cyklus vozidla mali vďaka hybridnému pohonu klesnúť o 18 %.
Na príchod novej Toyoty Aygo X s hybridným pohonom na cesty si počkáme ešte niekoľko mesiacov.