Autosuv.sk

Novinky SUV

Toyota predstavila najvýkonnejší model RAV4 - plug-in hybrid

Plug-in hybrid disponuje elektrickým pohonom všetkých kolies a na jedno nabitie prejde v elektrickom režime 60 km.
Toyota predstavila najvýkonnejší model RAV4 - plug-in hybrid

O plug-in hybridnej Toyote RAV4 sme prvýkrát počuli pred pár týždňami. Teraz ju Japonci ukázali svetu v rámci autosalónu v Los Angeles. Vďaka tomu sme spoznali informácie o technike a parametroch. Všetky hodnoty uvedené v článku sú zatiaľ predbežné, pretože Toyota RAV4 musí prejsť homologizáciou, vo výsledku by sa však už nemali meniť. Plug-in hybridné SUV sa stane najvýkonnejším modelom RAV4 v histórii. Spoľahne sa na atmosférický benzínový motor s objemom 2,5 l, ktorý produkuje výkon 131 kW. Rovnakú pohonnú jednotku využíva Toyota aj v modeli RAV4 Hybrid. Rozdiel je v krútiacom momente. Zatiaľ, čo v Hybride dosahuje maximálny krútiaci moment 221 Nm v rozmedzí 3 600 - 5 200 otáčok, plug-in hybridná verzia dosahuje maximum 227 Nm už pri 2 800 otáčkach. Z elektrickej siete nabíjateľný hybrid však má navrch hlavne v oblasti celkového výkonu. Vďaka dvojici elektromotorov disponuje výkonom 225 kW a veľké SUV tak vyšprintuje na rýchlosť 100 km/h v priebehu 6,2 s. 

Toyota RAV4

Kapacitu lítiovo-iónovej batérie nepoznáme, ale Toyota sľubuje elektrický dojazd 60 km. Batéria je ukrytá v podlahe, čím posúva ťažisko smerom dole a zároveň nič neuberá z vnútorného priestoru. V teréne sa Toyota môže spoľahnúť na elektrický pohon všetkých kolies. Okrem predného elektromotora je totiž ďalší, umiestnený na zadnej náprave. Jeho hlavnou úlohou je pomôcť pri akcelerácii z miesta, tak isto v prípade slabšej trakcie. Systém pohonu všetkých kolies sa však do práce zapája aj v zákrutách s cieľom potlačiť nedotáčavé správanie vozidla.

Toyota RAV4 plug-in hybrid 

Vozidlo je vybavené funkciou "prediktívnej úspornej jazdy". Ide v podstate o riadiaci systém hybridnej jednotky, ktorý rozhoduje, kedy využiť čisto elektrický pohon, kedy sa má do práce zapojiť spaľovací motor a kedy je ideálne nabíjať batérie rekuperáciou. Systém čerpá informácie z navigácie, zároveň sa učí nielen návyky šoféra, ale aj si pamätá informácie o trase (kde sú kopce, semafory atď.). Rekuperáciu si môže vodič nastaviť pomocou pádiel na volante, na stredovom tuneli je zas otočný ovládač na prepínanie režimov jazdy. Na jednotlivé trhy sa plug-in hybridná Toyota RAV4 dostane v druhej polovici roku 2020. Cenou sa určite zaradí na vrchol ponuky, stále by sa však mala zmestiť pod 50 000 eur a v takom prípade sa na ňu bude vzťahovať možnosť čerpania štátnej dotácie v hodnote 5 000 eur.

Tagy

Pokračovať v čítaní