Autosuv.sk

Novinky SUV

Volkswagen vylepšil T-Roc, prejaví sa to aj na cene

Modernizácia priniesla modelu T-Roc novší vzhľad, kvalitnejšie materiály v interiéri, viac výbavy, ale aj vyššiu cenu.
Volkswagen vylepšil T-Roc, prejaví sa to aj na cene

Štyri roky po predstavení je pre automobilky ten správny čas pre modernizáciu svojho produktu. Platí to aj pre Volkswagen a jeho crossover T-Roc. Modernizácia sa dotkla aj výkonnej R verzie a dokonca aj verzie T-Roc Cabriolet, ktorá je na trhu niečo vyše dvoch rokov.

Od predchodcu sa modernizovaná verzia najľahšie odlíši podľa prednej masky, cez ktorú sa tiahne svietiaci LED pás. Neplatí to však pre všetky modely, lacnejšie verzie dostanú tradičnú masku bez svietiaceho pásu. Zmenený je predný nárazník s novými dennými svetlami a redizajnom prešli predné aj zadné svetlomety.

Model T-Roc R dostal podľa očakávania vlastný športovejší štýl. Odlišuje sa nárazníkom, čiernymi doplnkami aj dennými svetlami. Vzadu pripomína svoj vyšší výkon najmä dvoma dvojitými koncovkami výfuku.

V interiéri chce Volkswagen zaujať materiálmi. Namiesto tvrdších plastov je palubná doska vyhotovená z materiálov mäkších na dotyk. Digitálny prístrojový panel má 8-palcov a vedľa neho stojaci dotykový displej má v základnej výbave rozmer 6,5-palca. Za príplatok ponúka Volkswagen aj väčšie displeje s 8-palcovou a 9,2-palcovou uhlopriečkou. Infotainment umožňuje prepojenie s telefónom prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Zároveň šoférovi poskytuje aktuálne informácie o premávke.

Pod kapotou ostáva široká paleta motorov - od trojvalca 1,0 TSI s výkonom 81 kW cez štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW až po štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 140 kW. Najsilnejší z motorov je ponúkaný s pohonom všetkých kolies. Okrem toho z ponuky nevymiznú ani naftové agregáty 2,0 TDI s výkonom 85 kW a 110 kW. Výkonnejší môže za príplatok poháňať kolesá oboch náprav. Motory môžu spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

VW T-Roc R

Kabriolet má ponuku motorov výrazne okresanú a musí sa uspokojiť s motormi 1,0 TSI a 1,5 TSI výlučne s pohonom predných kolies. Na vrchole ponuky je športovo ladený T-Roc R s motorom 2,0 TSI. Výkon je v tomto prípade zdvihnutý na 224 kW a krútiaci moment na 400 Nm. Na 100 km/h vďaka tomu zrýchli v priebehu 4,9 s. Ponúkaný je výlučne so 7-stupňovou DSG prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Modernizácia priniesla výbavu navyše a odrazí sa to aj na konečnej cene. V Nemecku vzrastie cena základného modelu s motorom 1,0 TSI o 1 900 eur na 24 500 eur. Podobnú úpravu cien môžeme očakávať aj na Slovensku.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní