
O tom, že autoklub ADAC testuje batériu modelu Volkswagenu ID.3, sme informovali v októbri 2023. Vo svojom teste sa zameriava najmä na pokles využiteľnej kapacity batérie so zvyšujúcim sa nájazdom kilometrov. V októbri 2023 mal Volkswagenu ID.3 Pro S najazdených 100 000 km a využiteľná kapacita jeho 77 kWh batérie klesla v tom čase na 93 % pôvodnej hodnoty.
Týmto test ADACu nekončil a cieľom bolo najazdiť 160 000 km, teda hranicu, pri ktorej končí záruka. Volkswagen ponúka na batérie svojich elektromobilov záruku 8 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Počas tohto obdobia nesmie kapacita batérie klesnúť pod 70 % svojej pôvodnej netto kapacity.
Batéria Volkswagenu ID.3 v tomto smere obstála výborne, keď si aj po najazdení 160 000 km zachovala 91 % z pôvodnej kapacity. Testovací tím autoklubu ADAC akumulátorovú batériu pohonu nijako nešetril. Aby bolo možné najazdiť 160 000 kilometrov v čo najkratšom čase, testovaný ID.3 bol z vyše 40 percent nabíjaný na vysoko výkonných rýchlonabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom. Okrem toho vozidlo v rozpore s odporúčaniami výrobcu niekedy stálo aj niekoľko dní nabité na 100 percent na nabíjacej stanici, aby bolo okamžite pripravené pre ďalšieho užívateľa.
Autoklub ADAC má pre majiteľov elektromobilov jednu dôležitú radu – zásadne si vždy nainštalovať aktualizácie softvéru. Počas dlhodobého testu dostal ID.3 niekoľko aktualizácií softvéru, ktoré slúžili na získanie nových funkcií, odstránenie rozličných nedostatkov v systéme a priniesli napríklad aj zvýšenie nabíjacieho výkonu až na 170 kW.
Aktualizácie mali pozitívny vplyv aj na spotrebu elektrickej energie a dojazd. S novým softvérom sa výrazne zlepšila spotreba elektrickej energie pri krátkych jazdách a zimných teplotách v rozmedzí od 0 do 5°C.
Autoklub ADAC vyzdvihol aj ďalšie pozitívne poznatky z testu. Karoséria a podvozok boli aj po najazdení 160 000 kilometrov v dobrom stave. Nápravy, pruženia a riadenie sú dobre dimenzované na vyššiu hmotnosť elektrického vozidla a nevykazovali nijaké poruchy alebo problémy.
Zdroj: Volkswagen a ADAC