Autosuv.sk

Ostatné

ADAC: V teste úspornosti dominovali elektrické Peugeoty

Nová generácia elektrického pohonu koncernu Stellantis žala v teste úspech. Plug in hybridom dominovala Toyota Prius a naftovým modelom Volkswagen Passat.
ADAC: V teste úspornosti dominovali elektrické Peugeoty Foto - ADAC

Nemecká organizácia ADAC zverejnila výsledok Ecotestu 84 vozidiel. Test zahŕňal elektromobily, hybridy, benzínové a aj naftové vozidlá. ADAC v teste hodnotil spotrebu a produkciu emisií. Elektrické vozidlá neboli považované za bezemisné a ich emisie boli vyrátané na základe nemeckého energetického mixu.

Na prvom mieste skončil elektrický Peugeot e-208 s výkonom 115 kW. Podľa prepočtov ADACu produkuje 80 g CO2 na 1 km, čo je o dva gramy menej v porovnaní s modelom Peugeot e-308 a Corsa Electric na druhom resp. treťom mieste.

Vrchné priečky testu tak obsadili vozidlá koncernu Stellantis, ktorý si pomohol nasadením novej generácie elektrického pohonu. Prvá generácia Peugeotu e-208 a Opelu Corsa-e (teraz Corsa Electric) dosiahla v ADAC Ecoteste priemernú spotrebu 18,7 (Peugeot) a 18,8 kWh na 100 kilometrov (Opel). S novým pohonom spotreba klesla na 16,0 resp. 16,5 kWh/100 km. V tejto spotrebe sú započítané aj straty pri nabíjaní.

Druhý Peugeot e-308 dosiahol spotrebu 17,9 kWh a na šiestom mieste sa so spotrebou 17,9 kWh umiestnil ďalší Peugeot e-2008 - najvyššie umiestnený crossover. V prvej šestke je ešte na piatom mieste ďalší model koncernu Stellantis - Astra Electric Sports Tourer. Hegemóniu Stellantisu narušil štvrtým miestom elektromobil Tesla Model 3.

Jediným zástupcom plug in hybridov v prvej desiatke je Toyota Prius. Na desiate miesto sa dostala s elektrickou spotrebou 17,7 kWh. A aj pri kombinovanej jazde, ktorá je pre hodnotenie v Ecoteste kľúčová, je Japonec príkladne hospodárny. Ak jazdíte s plne nabitou batériou, Prius na prvých 100 kilometroch spotrebuje 11,5 kWh elektriny a 1,7 l benzínu.

A aj keď Prius nemá elektrinu, nestane sa žrútom paliva. Testovacím inžinierom sa podarilo namerať 4,8 l paliva pri jazde s vybitou batériou. Najlepšie spomedzi testovaných naftových vozidiel si počínal Volkswagen Passat 2,0 TDI so spotrebou 5,0 l na 38. mieste.

Zdroj: ADAC

 

Tagy

Pokračovať v čítaní